مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

Asus ExpertBook B7 Flip B7402F Core I7 (1195G7) - 16GB - 512GB SSD - Intel Iris Xe FHD Laptop

لپ تاپ ایسوس مدل ExpertBook B7 Flip B7402F Core I7 (1195G7) - 16GB - 512GB SSD - Intel Iris Xe

کد محصول:
4783
برند:
49,499,000 تومان بدون مالیات
ناموجود
خرید اقساطی
(47 رای)
نوشته‌های مرتبط
محصولات مرتبط
توضیحات

نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ Asus ExpertBook B7 Flip B7402F

لپ تاپ ها تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب لپ تاپی که تمام نیاز های شما را بر آوردده کند و ازهر نظر جزو بهترین ها باشد کار ساده ای نیست! مثل تمام دستگاه های الکترونیکی دیگر، لپ تاپ نیز از تنوع گسترده ای برخوردار است. برخی از آنها ها صرفا کار شما را راه می اندازند اما بعضی از آنها کار کردن را برای شما ساده تر میکنند. در این مقاله قصد بررسی لپ تاپی را داریم تحت عنوان  ExpertBook B7 Flip که از نظر نحوه اتصالات کمی متفاوت تر از سایر لپ تاپ ها است. استفاده از آن تجربه لذت بخشی برای شما است .

راهنمای خرید لپ تاپ صنعتی EXpert book

اگر قصد خرید لپ تاپ ExpertBook B7 Flip B7402F  را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

ظاهر لپ تاپ Expert book B7 flip

در جعبه چیست؟

بسته بندی لپ تاپ ایسوس ExpertBook B7 Flip شامل یک عدد شارژر USB Type-C 65 واتی، دفترچه های راهنما، یک قلم ASUS، یک عدد دانگل پورت micro HDMI به LAN و یک سوزن برای خارج کردن سیم‌کارت است.

طراحی و ساخت

بدنه لپ تاپ ExpertBook B7 Flip در برابراثر انگشت و لکه مقاومت خوبی دارد . روکش بدنه این لپ تاپ بسیار خشن و مقاوم است. شاسی این دستگاه صنعتی از جنس آلیاژ منیزیم وآلومینیوم است. و کمک برزگی به استحکام لپ تاپ کرده که مانع آسیب دیدن احتمالی لپ تاپ می شود .

لپ تاپ ExpertBook B7 Flip از استانداردهای نظامی MIL-STD-810H جهت استحکام بیشتر در لپ تاپ برخوردار است . در واقع، طراحی درب لپ تاپ کمی خمیده تر است . ابعاد این لپ تاپ 18-18.9 میلی متر و وزن 1.44 کیلوگرم است . که جزو لپ تاپ های بسیار سبک به شمار می رود . از این رو اکسپرت بوک B7 فلیپ به یک لپ تاپ سبک و قابل حمل تبدیل شده .

طراحی لپ تاپ اکسپرت بوک ایسوس

طبیعتا با وجود وزن پایین لپ تاپ برای باز کردن درب آن ، نیاز به 2 دست خواهید داشت . حاشیه نمایگشر بسیار نازک است و در قسمت بالایی یک وبکم HD قرار گرفته که قابلیت تشخیض چهره دارد . هنگام باز کردن درب لپ تاپ ExpertBook B7 Flip صفحه به زیر شاسی منتقل می شود و این باعث فاصله گرفتن شاسی از سطح زمین شده و کمک بزرگی به بهبود تهویه لپ تاپ میکند . و جریان هوا برای خنک کردن فضای داخلی بهتر می شود .

یکی دیگر از قابلیت های لپ تاپ اکسپرت بوک ایسوس مدل B7 FLIP صفحه نمایش لمسی مات است !!! در کمتر لپ تاپی صفحه نمایش لمسی مات مشاهده خواهید کرد و مات بودن نمایگشر هیچ تاثیر منفی در کیفیت تاچ پد ندارد ، همچنین زمانی که به صورت تبلت نمایشگر را 180 درجه باز می کنید هیچگونه سوسو زدن و نویزی در صفحه احساس نخواهید کرد.به لطف سطح شیشه ای روی نمایشگر میتوانید به راحتی لمس کنید و جا به جا شوید . وقتی لپ تاپ را وارونه میکنید 2 بریدگی که یکی برای بلندگو و دیگری برای تهویه بهتر در نظر گرفته شده دیده می شود.

پورت ها

در سمت چپ لپ تاپ، دو کانکتور Thunderbolt 4، یک کانکتور HDMI 2.0b، یک کانکتور micro HDMI و یک جک صدا قرار دارد . و در سمت راست، یک اسلات قفل Kensington، یک Mini DisplayPort، یک سینی سیم کارت و دکمه روشن/خاموش، دکمه تنظیم صدا و یک درگاه USB Type-A 3.2 (Gen. 2) قرار دارند.جهت دسترسی به قطعات داخلی ExpertBook B7 Flip باید 12 پیچ سرفلیپس را باز کنید . و سپس پنل پایینی را با یک ابزار پلاستیکی باز کنید .

پورت های لپ تاپ باتری ExpertBook B7 Flip B7402F

پورت های لپ تاپ باتری ExpertBook B7 Flip B7402F

داخل دستگاه ، یک باتری 63 وات ساعتی دیده می شود. این باتری برای 12 ساعت وب گردی یا 9 ساعت پخش ویدئو دوام می آورد . اما در هر صورت بسته به میزان روشنایی نمایگشر متغیر است. اگر بخواهید باتری لپ تاپ را جدا کنید باید ابتدا کانکتور باتری و سپس 6 پیچ سر فیلیپس که آن را فیکس کرده جدا کنید .

ارتقاء ExpertBook B7 Flip B7402F

یک پوشش محافظ فلزی برای حافظه رم در نظر گرفته شده که برای دسترس به  حافظه باید 3 پیچ را باز و سپس به حافظه دسترسی پیدا کنید . توجه داشته باشید باز کردن درب لپ تاپ را به فرد متخصص بسپارید و یا این کار را به آرامی و با دقت بالا انجام دهید .  لپ تاپ ExpertBook B7 Flip B7402F دارای دو اسلات SODIMM است که در مجموع  میتواند تا 64 گیگابایت رم DDR4 را پشتیبانی کند. محل ذخیره سازی نیز توسط یک روکش فلزی محافظت می شود.

ارتقاء ExpertBook B7 Flip B7402F

خنک کننده این لپ تاپ طراحی جالبی دارد و این سیستم خنک کننده کمک بزرگی به رفع گرما می کند . طراحی آن به گونه ای است که 2 لوله حرارتی به یک هیت سینک با سایز معمولی متصل شده و یک هیت سینک دیگر به محفظه کنار فن متصل شده،که از نظر حرارتی رسانا است . و کمک بزرگی به خنک کرن فضای داخلی لپ تاپ می کند .

کیفیت صفحه نمایش

لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) مجهز به نمایگشر لمسی WUXGA IPS است. که اندازه 14 اینچ (35.6 سانتی متر) و دارای وضوح QHDاست . و نسبت تصویر 16:10، و تراکم پیکسلی 216 پیکسل در هراینچ است. در صورتی که حداقل از فاصله 41 سانتی متری به صفحه نمایش این لپ تاپ نگاه کنید، میتوانید صفحه نمایش را شبکیه چشم در نظر بگیرید (از این فاصله، چشم انسان در حالت معمول قادر به دیدن تک تک پیکسل ها نیست).

صفحه نمایش  ExpertBook B7 Flip B7402F

این نمایگشر زاویه دید بسیار خوبی دارد . حداکثر میزان روشنایی محساسبه شده برای این صفحه 484 نیت در وسط صفحه و 461 نیت به صورت میانگین ​​در کل سطح صفحه نمایش است.

صفحه نمایش ExpertBook B7 Flip B7402F

طیف رنگی sRGB و Adobe RGB دارای استاندارد هایی است که برای طراحان و افرادی که کار های حساس به رنگ انجا می دهند اهمیت بسیار بالایی دارد . اما برای آشنایی بیشتر، نمودار رنگی یکنواخت CIE 1976 طیف مرئی رنگ ها که توسط چشم انسان قابل تشخیص است و به این واسطه شما میتوانید درک بهتری از پوشش رنگ ، وسعت رنگ و دقت رنگ داشته باشید.پس به جدول زیر توجه کنید و تا ادامه این مقاله همراه ما باشید .

صفحه نمایش ExpertBook B7 Flip B7402F

زمان پاسخگویی نمایگشر

با روش معمول سیاه به سفید و سفید به سیاه ، زمان واکنش پیکسل ها را از 10 درصد تا 90 درصد بررسی شده و عدد به دست آمده 26 میلی ثانیه است .در آزمایش به روش "خاکستری به خاکستری" از 50٪ سفید به 80٪ سفید وبرعکس بین 10٪ تا 90٪ دامنه است .

صفحه نمایش ExpertBook B7 Flip B7402F

PWM یا سوسو زدن صفحه نمایش

مدولاسیون عرض پالس (PWM) یک روش ساده برای کنترل روشنایی مانیتور است. زمانی که میزان روشنایی را کم می کنید ، شدت نور پس زمینه کم نمی شود ، بلکه توسط  فرکانس غیرقابل تشخیص توسط لوازم الکترونیکی خاموش و روشن می شود.و در این تکانه های نوری، نسبت زمان نور/بدون نور متفاوت است، در صورتی که روشنایی بدون تغییر باقی می ماند و این برای چشم کاربر مضر است.

نور پس‌زمینه لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) از PWM برای تنظیم کردن میزان روشنایی استفاده نمی‌کند. این امر باعث می شود برای استفاده طولانی مدت کار کردن با لپ تاپ برای شما لذت بخش باشد .

انتشار نور آبی

با نصب Health-Guard میتوانید، انتشار مضر نور آبی را کم کنید و در عین حال هیچگونه به هم ریختگی در رنگ های نمایشگر ایجاد نمی شود . نور آبی در واقع انتشاراتی است که روی چشم، پوست و بدن شما تأثیر منفی می گذارد.

صدا

کیفیت بلندگوهای لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) بسیار خوب است و میتواند صدا را با کیفیت بسیار خوب تولید کند. بدون انحراف در هیچ یک از تن های کم، متوسط ​​و بلند.

باتری

با روشن بودن تنظیمات Performance ویندوز، تنظیم  کردن روشنایی نمایشگر روی 120 نیت و غیر فعال کردن سایر برنامه ها بجز برنامه تست ، باتری 63 وات ساعتی این لپ تاپ 12 ساعت و 43 دقیقه وبگردی و یا 9 ساعت و 10 دقیقه پخش ویدئو دوام می آورد.

باتری ExpertBook B7 Flip B7402Fگزینه های CPU

این لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i5-1155G7 و Core i7-1195G7 در دسترس است .

گزینه های GPU

لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) صرفا با گرافیک یکپارچه Iris Xe Graphics G7 عرضه می شود.

عملکرد پردازنده

پردازنده این لپ تاپ چهار هسته ای ، تحت عنوان Core i7-1195G7 (Tiger Lake) با سرعت کلاک پایه 2.9 گیگاهرتز است. و از طریق توربو افزایش فرکانس 4.2 گیگاهرتز (چهار هسته ای) یا 5 گیگاهرتز (یک هسته) امکان پذیر است. و قابلیت پشتیبانی از Hyper-Threading (دو رشته در هر هسته) را دارد.در تست عملکرد چند رشته ای بنچمارک Cinebench R15 درفرکانس 3.7  تا 3.9 گیگاهرتز و بررسی عملکرد تک رشته ای در فرکانس 2 تا 5 گیگاهرتز است.

عملکردپردازنده لپ تاپ ExpertBook B7 Flip B7402F

کارت گرافیک

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ به صورت یکپارچه تحت عنوان Intel Iris Xe Graphics G7 96EU است . که نمیتواند سرعت ساعت 1400 مگاهرتز را در طولانی مدت حفط کند، طبق بررسی های انجام شده ، گرافیک این لپ تاپ مناسب بازی نیست . اما با این حال میتوانید بعضی از بازی‌ها را با رزولوشن و کیفیت پایین انجام دهید .

اگر قصد انجام بازی ها را دارید بهتر است از رم به صورت دوکاناله در لپ تاپ استفاده کنید که کمک بزرگی در بهبود کیفیت بازی ها خواهد کرد .

عملکرد گرافیکی لپ تاپ ExpertBook B7 Flip B7402F

جمع بندی

معمولا اکثر لپ تاپ ها وقتی تحت فشار می روند صدای فن بالا می رود ، اما صدای فن در این لپ تاپ زیاد نیست ، در صورتی که دمای پردازنده به 40 درجه می رسد ، قسمت وسط صفحه کلید خنک است در صورتی که میتوانیست خنک تر از این هم باشد .

شاید در گذشته اصطلاح ExpertBook برای کاربران ناشناخته بود اما با وجود این شاهکار قطعا در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد .ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) ویژگی های بسیار زیادی دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می کند . یکی از آنها پشتیبانی از شبکه 5G است و در صورت نیاز و پشتیبانی میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید , هرچند که این لپ تاپ قدرتمند از wifi نیز پشتیبانی میکند .

پشتیبانی از رم 2 کاناله DDR4  با ظرفیت 64 گیگابایت با محافظ ، پشتیبانی ازSSD و ...  ویژگی هایی است که دراین لپ تاپ باید در نظر بگیرید .و بدانید این امکانات با توجه به قیمت قابل تحسین است .

در هرصورت ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) برای خنک کردن از روشی جدید استفاده کرده که آن را «سیستم خنک کننده هیبریدی پیشرفته» یا AHCS می نامد. طراحی این سیستم خنک کننده به گونه ای است که دو لوله حرارتی برای هدایت گرما از CPU به هیت سینک وجود دارد ، و یک لوله حرارتی دیگر برای انقال حرارت به بیرون توسط فن قرار گرفته که گرما را از شاسی لپ تاپ دور میکند .و در واقع طراحی این خنک کننده به صورتی است که فضای زیادی برای خنک کردن فضای داخلی لپ تاپ در دسترس است .

نمایگشر لپ تاپ  ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F) دارای نسبت تصویر 2560×1600  است ومیزان روشنایی و نسبت کنتراست بالا و زاویه دید خوبی دارد . همچنین از PWM برای تنظیم روشنایی نمایشگر استفاده نمی کند . و این باعث جلو گیری از سوسو زدن صفحه نمایش می شود . و به لطف پوشش دهی 98 درصد از طیف sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار بالا نمایش می دهد. در کمتر لپ تاپی با این قیمت پوشش رنگی بالای 90 درصد پیدا می شود.

یکی از قابلیت های ویژه ASUS ExpertBook B7  که کمتر لپ تاپی دیده می شود این است که در مجموع چهار خروجی نمایشگردارد – که شامل دو کانکتور Thunderbolt 4، یک HDMI 2.0b و یک Mini DisplayPort. این برای لپ تاپ 14 اینچ خیلی دور از انتظار است! و درعین حال، این لپ تاپ آپشن های زیادی برای کاربران دارد ، ازجمله قلم که جهت سهولت در استفاده از لپ تاپ می باشد .

لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 دارای نامبرپد است و از نرم افزار حذف نویز ایسوس که هوش مصنوعی است پشتیبانی میکند .این لپ تاپ هیچ نقطه ضعفی ندارد و در حقیقت یک لپ تاپ صنعتی باریک و سبک با امکانات ویژه ی فراوان است . و قطعا استفاده از این لپ تاپ برای شما تجربه خوشایندی خواهد بود.

نقاط قوت لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F)

عمر باتری مناسب

بدنه محکم و سبک وشاسی از جنس منیزیم آلومینیومی

کولینگ با طراحی جدید وبهینه

پوشش دهی 98 درصد SRGB که باعث بالا رفتن دقت نمایشگر می شود

وضوح بالای نمایشگر و نسبت تصویر 16:10

قابلیت حذف نویز با استفاده از هوش مصنوعی هوش مصنوعی

وجود NumberPad و قلم

قابلیت تشخیص چهره + حسگر اثر انگشت

پشتیبانی از پورت های متعدد مانند Thunderbolt 4 ، HDMI 2.0b و Mini DisplayPort

صفحه با طرحی منحصربفرد

نقاط ضعف لپ تاپ ASUS ExpertBook B7 Flip (B7402F)

عدم پشتیبانی از کارت خوان SD

قیمت لپ تاپ ایسوس ExpertBook B7 Flip 

قیمت لپ تاپASUS ExpertBook B7 Flip در مقایسه با سایر لپ تاپ ها بسیار مقرون به صرفه است و خرید این لپ تاپ انتخاب عاقلانه ای است 

این لپ تاپ صنعتی برای کار های روزمره ، و عملکرد پردازش محور ، کار با فتوشاپ و ... مناسب است . اگر استاد دانشگاه هستید و یا به دنبال لپ تاپی با باتری خوب ، پردازنده قوی و کیفیت ساخت بالا هستید یکی از بهترین و با ارزش ترین گزینه ها لپ تاپ ایسوس ExpertBook B7 Flip است .

فروشگاه اینترنتی تکنوکده از سال 1394 در حوزه فروش انواع لپ تاپ و اسمبل تخصصی کامپیوتر افتخار میزبانی شما عزیزان دا دارد .

اگر قصد خرید انواع لپ تاپ و یا اسمبل تخصصی سیستم های گیمینگ ، رندرینگ و ...  را دارید میتوانید با پشتیبانی ما از طریق راه های قید شده ارتباط برقرار کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید .

www.technokade.com

031-9100-8580

whatsapp 0930-675-8905

instagram techbokade

telegram @technokade_channel

aparat Technokade

youtube Technokade_com 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
Asus Laptop

مشخصات

ابعاد
18~18.9×234.2×320 میلی متر
وزن
1.43 کیلوگرم
شبکه های ارتباطی
قابلیت پشتیبانی از سیمکارت دیتا، پشتیبانی از 5G
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
سیستم عامل
Windows
نسخه سیستم عامل
windows 11 Pro
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
1195G7
فرکانس پردازنده
2.9 تا 5.0 گیگاهرتز
حافظه Cache
12 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه RAM
DDR4
ظرفیت حافظه SSD
512 گیگابایت
نوع حافظه SSD
NVMe 3.0
مدل پردازنده گرافیکی
Intel Iris Xe
اندازه صفحه نمایش
14.0 inch
نسبت تصویر
16:10
دقت صفحه نمایش
full HD+ 1920X1200
صفحه نمایش لمسی
دارد
صفحه نمایش مات
دارد
توضیحات صفحه نمایش
نرخ به روز رسانی 60 هرتز، sRGB 100%، نیت نوری 500، پشتیبانی از قلم
درایو نوری
ندارد
توضیحات وبکم
720P مجهز به سنسور IR و privacy shutter
مشخصات اسپیکر
اسپیکرهای harman/kardon(Premium) و کنترل صدا با DTS، استفاده از تکنولوژی Amp Technology
کیبورد با نور پس زمینه
دارد
مشخصات کیبورد
کیبورد جزیره ای مقاوم در برابر پاشش مایعات
کارت خوان حافظه
دارد
شبکه بی سیم Wi-Fi
دارد
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi
Wi-Fi 6(802.11ax) (Dual band) 2*2
بلوتوث
نسخه 5.2
پورت Mini-Display
دارد
پورت USB Type-C
دارد
تعداد پورت USB 3.0/3.1/3.2 Type A
2
پورت Thunderbolt
دارد
توضيحات پورت Thunderbolt
دارای دو عدد پورت تاندربولت 4 با پشتیبانی از USB 4.0/Power delivery/display
نوع باتری
لیتیوم یون
شارژدهی باتری
3 سلولی 63 وات ساعت
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما، آداپتور
قابلیت نصب سیم کارت
دارد
درگاه HDMI
دارد
پورت شبکه (LAN)
micro HDMI (RJ45)
سایر ویژگی ها
چرخش 360 درجه صفحه نمایش (Tablet Mode) ،بدنه آنتی باکتریال و بسیار با کیفیت،قابلیت ارتقا رم تا 64 گیگابایت ، کیبورد فارسی، تأییدیه سازمان نظامی آمریکا (US MIL-STD 810H military-grade standard)، نمایش NumberPad در تاچ پد لپ تاپ
sentiment_very_dissatisfied هنوز نظری ثبت نشده! اولین نفری باشید که نظر ثبت می کنید
ما هرگز ایمیل شما را با شخص دیگری به اشتراک نمی گذاریم.
clear حذف پاسخ

مواردی که با * مشخص شده اند، الزامی هستند

مشخصات فیزیکی

ابعاد
18~18.9×234.2×320 میلی متر
وزن
1.43 کیلوگرم

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
14.0 inch
نسبت تصویر
16:10
دقت صفحه نمایش
full HD+ 1920X1200
صفحه نمایش لمسی
صفحه نمایش مات
توضیحات صفحه نمایش
نرخ به روز رسانی 60 هرتز، sRGB 100%، نیت نوری 500، پشتیبانی از قلم

پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
1195G7
فرکانس پردازنده
2.9 تا 5.0 گیگاهرتز
حافظه Cache
12 مگابایت

حافظه رم

ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه RAM
DDR4

حافظه داخلی (هارد دیسک)

ظرفیت حافظه SSD
512 گیگابایت
نوع حافظه SSD
NVMe 3.0

کارت گرافیک

مدل پردازنده گرافیکی
Intel Iris Xe

پورت ها و اتصالات

شبکه های ارتباطی
قابلیت پشتیبانی از سیمکارت دیتا، پشتیبانی از 5G
جک 3.5 میلی‌متری صدا
شبکه بی سیم Wi-Fi
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi
Wi-Fi 6(802.11ax) (Dual band) 2*2
بلوتوث
نسخه 5.2
پورت Mini-Display
پورت USB Type-C
تعداد پورت USB 3.0/3.1/3.2 Type A
2
پورت Thunderbolt
دارد
توضيحات پورت Thunderbolt
دارای دو عدد پورت تاندربولت 4 با پشتیبانی از USB 4.0/Power delivery/display

امکانات

درایو نوری
توضیحات وبکم
720P مجهز به سنسور IR و privacy shutter
مشخصات اسپیکر
اسپیکرهای harman/kardon(Premium) و کنترل صدا با DTS، استفاده از تکنولوژی Amp Technology
کارت خوان حافظه

کیبورد و تاچ پد

کیبورد با نور پس زمینه
مشخصات کیبورد
کیبورد جزیره ای مقاوم در برابر پاشش مایعات

باتری و شارژر

نوع باتری
لیتیوم یون
شارژدهی باتری
3 سلولی 63 وات ساعت

سایر ویژگی‌ها

سیستم عامل
Windows
نسخه سیستم عامل
windows 11 Pro
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما، آداپتور
قابلیت نصب سیم کارت
درگاه HDMI
پورت شبکه (LAN)
micro HDMI (RJ45)
سایر ویژگی ها
چرخش 360 درجه صفحه نمایش (Tablet Mode) ،بدنه آنتی باکتریال و بسیار با کیفیت،قابلیت ارتقا رم تا 64 گیگابایت ، کیبورد فارسی، تأییدیه سازمان نظامی آمریکا (US MIL-STD 810H military-grade standard)، نمایش NumberPad در تاچ پد لپ تاپ
برچسب های محصول

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد