مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

Lenovo LOQ 15IRH8 Core i7 (13620H) - 16GB - 512GB SSD - 6GB (RTX 4050) WQHD 165Hz Gaming Laptop

لپ تاپ گیمینگ لنوو لاک 15 مدل LOQ 15IRH8 Core i7 (13620H) - 16GB - 512GB SSD - 6GB (RTX 4050) WQHD

کد محصول:
4760
برند:
رنگ
  • خاکستری
گارانتی
  • 12 یا 18 ماه گارانتی شرکتی و اصلی
خدمات نرم افزاری
68,999,000 تومان بدون مالیات
خرید اقساطی
(122 رای)
نوشته‌های مرتبط
محصولات مرتبط
توضیحات

بررسی تخصصی لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15IRH8

شاید تا کنون اصطلاح قاتل پرچمدار را شنیده باشید ! و این سوال در ذهن شما ایجاد شود که قاتل پرچمدار به چه معناست؟معمولا وقتی یک دستگاه با قیمت مناسب و سخت افزار قدرتمند روانه بازار می شود به آن قاتل پرداچمدار می گویند ، لپ تاپ LENOVO LOQ 15IRH8  نیز یک قاتل پرچمدار است . 

قیمت بروز لپ تاپ LENOVO LOQ

LENOVO LOQ  در واقع برای کسانی در نظر گرفته شده است که به تازگی قصد ورود به حوزه گیمینگ دارند و میخواهند لپ تاپی با امکانات خوب و قیمت مناسب خریداری کنند گزینه خوبی است .

لپ تاپ های LOQ زیر شاخه LENOVO LEGION  قرار دارند و اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت با قابلیت های ویژه دارید انتخاب بسیار خوبی هستند . و ارزش خرید بسیار بالایی دارند .

لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ  دارای پردازنده قدرتمند نسل 13 تحت عنوان Intel core i7-13620H و کارت گرافیک جدید سری 40 مدل Nvidia GeForce RTX 4050  است . البته با پردازنده intel core i7-13700H و گرافیگ RTX 4060 و حتی پردازنده intel i5  و گرافیک های ضعیف تر هم عرضه شده اما ما در این مقاله قصد بررسی نسخه i7-13620H را داریم که با 512 گیگابایت حافظه و 8 گیگ رم عرضه شده است .

طراحی

با نگاه اولیه به لپ تاپ Lenovo loq  متوجه شباهت های این دستگاه با legion 5i 2022 خواهید شد . که از نظر رنگ ، طراحی مربعی ، محل قرار گیری لوگو و فونت و حتی وزن لپ تاپ شباهت های زیادی به هم دارند .

طراحی لپ تاپ لنوو لوک قاتل پرچمدار

حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه لپ تاپ Lenovo LOQ  با وجود مشخصات فوق العاده ای که دارد ، قیمتش نبست به سایر لپ تاپ ها با کانفیگ مشابه مناسب تر است؟لنوو برای پایین آوردن هزینه تمام شده لپ تاپ لوک ، برخی از مشخصات مانند جنس بدنه را تغییر داده است . مثلا به جای اینکه قاب لپ تاپ مانند legion 2022  آلیاژ منیزیوم باشد ، از پلاستیک استفاده شده است . اما با این حال کیفیت بسیار بالایی دارد و بدنه آن محکم و مقاوم است .

LENOVO LOQ

لولا های لپ تاپ فرورفتگی هایی دارد و برای قرار گیری در گاه ها فضای کافی ایجاد می کند . این موضوع باعث شده Lenovo loq  نسبت به بقیه لپ تاپ های 15.6 اینچ عریض تر باشد تجربه استفاده راحت تری از لپ تاپ داشته باشید .

لپ تاپ Lenovo loq  در مقایسه با سایر دستگاه های گیمینگ که از نور RGB برای طراحی بهتر استفاده می کنند ، طراحی ساده تر را ترجیح داده است .در قسمت پشت لپ تاپ درگاه وردودی HDMI 2.1 ، دو پورت USB-A و شبکه قرار گرفته، این باعث بهتر شدن نظم در کابل های می شود . 

پورت های لپ تاپ لنوو لوک

در سمت چپ این لپ تاپ ، جک 3.5 میلیمتری که برای هدفون و میکروفون در نظر گرفته شده ، و یک پورت USB-C با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه که اگر به مانیتور جداگانه نیاز داشتید ، از خروجی تصویر DisplayPort 1.4 پشتیبانی می‌کند. این لپ تاپ شارژر 140 واتی Power Delivery دارد . در سمت راست دستگاه ، یک پورت USB-A برای ماوس دارد .

پورت های لپ تاپ لنوو لوک

صفحه نمایش

لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15IRH8 دارای صفحه نمایش از نوع Full HD 1080pبا رزولوشن  IPS، نرخ بروزرسانی 144 هرتز، روشنایی 350 و نسبت تصویر  16:9است. اما این نسخه پایه لپ تاپ LOQ 15IRH8 است، در صورتی که محدودیت هزینه نداشته باشید میتوانید نسخه QHD با نرخ به روز رسانی 165 هرتز را خریداری کنید .

صفحه نمایش لپ تاپ LENOVO LOQ

کیفیت صفحه نمایش LOQ 15IRH8 دقیقا همان چیزی است که از یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه انتظار می رود . پنل صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo LOQ از نوع IPS است و رنگ های زنده و زوایای دید گسترده ای ارائه می دهد، نرخ بروزرسانی 144 و رزولوشن Full HD  باعث می شود بار GPU کاهش یابد و این موضوع به بهره وری بهتر از پردازنده گرافیکی لپ تاپ کمک بزرگی میکند و شما میتوانید هنگام بازی تنظیمات گرافیکی بهتری دریافت کنید . البته در نسخه QHD نیز کیفیت تصویر بسیار خوبی دریافت خواهید کرد .

بلندگو های لپ تاپ LENOVO LOQ  مانند سایر میان رده های لنوو است و کیفیت بلندگوی یک لپ تاپ گیمینگ را ندارد . بنابراین جهت دریافت صدای بهتر میتوانید از هدفون یا بلندگو مجزا استفاده کنید .

صفحه کلید و تاچ پد

با استفاده از Legion 5i، ما کاملاً تحت تأثیر صفحه کلید آن قرار گرفتیم. لنوو همیشه کیبورد های بسیار خوبی در لپ تاپ ها ارائه داده است ، بنابراین خبر بسیار خوبی است که LOQ 15IRH8 به همان صفحه کلید مجهز شده است.

کیبورد لپ تاپ LENOVO LOQ

لپ تاپ LOQ 15IRH8 دارای صفحه کلید عریض با نامبر پد مجزا و کلید های جهت دار است که به صورت کاملا تفکیک شده کنار هم قرار گرفته و عمق هر کلید 1.5 میلیمتر است ، این باعث می شود هنگام تایپ کردن بازخورد کلیکی خیلی خوبی دریافت کنید .کیبورد این لپ تاپ دارای نور پس زمینه RGB  به صورت 4ZONE  است و در صورت نیاز میتوانید از طریق Lenovo Vantage آن را سفارشی سازی کنید .

برنامه Lenovo Vantage بسیار کاربردی است و به عنوان مرکز کنترل لپ‌تاپ‌های Lenovo به حساب می آید و می‌توانید تنظیمات سخت‌افزاری مانند اورکلاک، تنظیم حالات GPU، و ... انجام دهید. پد لمسی لپ تاپ LOQ 15IRH8 بزرگ و عریض طراحی شده تا هنگام بازی تجربه خوشایندی برای شما به ارمغان آرود .

VANTAGE در لنوو LOQ

کارایی

در واقع LOQ یک لپ تاپ گیمینگ میان رده محسوب می شود که امکانات خوبی برای عملکرد بهتر در اختیارتان قرار می دهد ، پردازنده نسل 13 ، گرافیک سری 40 ، رم DDR5 و ... همگی در کنار هم جمع شده اند تا این لپ تاپ را به یک ابزار بازی قدرتمند تبدیل کنند .

پردازنده Core i7-13620H به سری Core i7 Raptor Lake-H اینتل تعلق دارد که صرفا برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. این پردازنده شامل 10 هسته و 16 رشته با سرعت تک هسته ای تا 4.9 گیگاهرتز است. در نتیجه عملکرد پردازشی خوبی دارد و شما میتوانید برای خروجی با کیفیت بالا در بازی ها روی این لپ تاپ حساب کنید ، البته در صورتی که رم لپ تاپ را ارتقا دهید .

چرا که برای دریافت عملکرد بهتر ، نیاز به حافظه رم با ظرفیت بالا تر یعنی حداقل 16 گیگابایت نیاز دارید . در کل عجیب است که لنوو نسخه پایه این لپ تاپ گیمینگ را با رم 8 گیگابایتی عرضه کرده ، چرا که این لپ تاپ برای استفاده گیمینگ در نظر گرفته شده و طبیعتا شرکت سازنده اطلاع دارد که این میزان حافظه رم برای استفاده گیمینگ بسیار کم است . در هر صورت باید رم را ارتقا دهید .و یکی از مشکلات لوک این است که تا 16 گیگابایت بیشتر قابل ارتقا نیست و این مسئله جای تاسف دارد .

بررسی لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15IRH8

در Cinebench R23 تراشه ی Core i7-13620H LOQ 15IRH8 امتیاز 1816 برای عملکرد تک هسته ای و 14587را برای عملکرد چند هسته ای دریافت کرد .که در مقایسه با Core i7-12700H در IdeaPad Gaming 3i بود ، تراشه LOQ 15IRH8 تقریبا 5 درصد عملکرد تک هسته ای بهتری دارد اما به دلیل داشتن 4 هسته E کمتر، حدود 10 درصد عملکرد چند هسته ای کمتری دارد.

عملکرد Core i7-13620H در GeekBench 6 هم قابل تحسین است .لپ تاپ گیمینگ LOQ 15IRH8 به Advanced Optimus مجهز است و می تواند به صورت هوشمند بین GPU یکپارچه و گرافیک مجزا بر حسب میزان استفاده جا به جا شود. همچنین، ویژگی MUX Switch به شما این امکان را می دهد خروجی مستقیم تصاویر از کارت گرافیک به مانیتور را امکان پذیر شود. و این باعث بهبود عملکرد و کم شدن تاخیر می شود همچنین لپ تاپ ، LOQ 15IRH8 بنا به ادعای لنوو دارای اولین تراشه هوش مصنوعی جهان برای لپ تاپ های گیمینگ است .

بنچمارک لپ تاپ LENOVO LOQ

که این تراشه از نرم‌افزار AI Engine+ Lenovo برای نظارت بر کیفیت خروجی بازی مانند نرخ فریم و تخصیص منابع سخت افزاری استفاده می‌کند ، که این باعث بهبود عملکرد لپ تاپ در بازی ها می شود. با این وجود به نظر عملکرد این لپ تاپ در بازی بسیار شگفت انگیز است . این لپ تاپ در بازی Far Cry  به صورت میانگین 120 فریم بر ثانیه (زمانی که نتظیمات گرافیکی بالا باشد) خروجی می دهد .و بازی Guardians of the Galaxy، در تنظیمات گرافیکی بالا، میانگین FPS 106 خروجی می دهد .

عملکرد لپ تاپ LENOVO LOQ

عملکرد پردازنده لپ تاپ LENOVO LOQ

بنچمارک لپ تاپ LENOVO LOQ

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRH8 مجهز به SSD میان رده Micron 2450 512GB PCIe Gen 4 می باشد.و سرعت خواندن/نوشتن در این اس اس دی به صورت میانگین 3200 مگابایت بر ثانیه است . با توجه به این که یک SSD نسل 5 قیمت بسیار بالایی دارد ، سرعت SSD  نسل 4 هنوز برای بازی و همچنین استفاده روزانه کافیست .

علاوه بر مشخصات سخت افزاری و ظاهری سیستم خنک کنندگی در لپ تاپ ها اهمیت بسیار بالایی دارد . چرا که جلو گیری از گرم شدن بی رویه لپ تاپ تاثیر چشمگیری در عملکرد آن دارد .

لپ تاپ لنوو LOQ  انتخاب بسیار خوبی در میان لپ تاپ های گیمینگ است ،این دستگاه مجهز به یک سیستم خنک‌کننده بسیار خوب که متشکل از چهار لوله حرارتی و دو خنک‌کننده 85 میلی‌متری 12 ولت است. بنا بر ادعای لنوو، این لپ‌تاپ می‌تواند 28% هوای بیشتری را به داخل هدایت کند و هیت سینک آن $ درصد بزرگ‌تر است.

خنک کنندگی لپ تاپ LENOVO LOQ

باتری

لپ تاپ LOQ 15IRH8 به یک باتری 60 Whr مجهز است که در استفاده معمول تقریباً 4-5 ساعت دوام می آورد، اما ممکن است در شرایط روشنایی مختلف تغییر کند و کم یا زیاد شود. اما در هر لپ تاپی بهترین حالت برای گیم این است که دستگاه را به شارژ متصل کنید .

LOQ 15IRH8 از فناوری شارژ سریع Super Rapid Charge پشتیبانی میکند ، و میتوانید در 10 دقیقه 30% از باتری را شارژ کنید .و  در 80 دقیقه لپ تاپ فول شارژ می شود .

نظر نهائی

LOQ 15IRH8 دارای عملکرد بسیار خوبی در گیم است و به خاطر مشخصات سخت افزاری استثنایی و سیستم خنک کنندگی مناسب به یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه تبدیل شده است .

قیمت لپ تاپ Lenovo LOQ 15IRH8 در سطح میان رده های موجود در بازار است و در واقع رقیب جدی برای IdeaPad Gaming 3 به حساب می آید . در کل خرید لپ تاپ Lenovo LOQ 15IRH8  برای گیمر های تازه کار میتواند بسیار به صرفه باشد .

شما میتوانیدخرید لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15IRH8 را در فروشگاه اینترنتی تکنوکده انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی تکنوکده از سال 1394 در حوزه فروش انواع لپ تاپ و اسمبل تخصصی کامپیوتر افتخار میزبانی شما عزیزان دا دارد .

اگر قصد خرید انواع لپ تاپ و یا اسمبل تخصصی سیستم های گیمینگ ، رندرینگ و ...  را دارید میتوانید با پشتیبانی ما از طریق راه های قید شده ارتباط برقرار کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید .

www.technokade.com

031-9100-8580

whatsapp 0930-675-8905

instagram techbokade

telegram @technokade_channel

aparat Technokade

youtube Technokade_com

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
Laptop-Lenovo

مشخصات

وزن
2.4 کیلوگرم
سیستم عامل
Windows
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
13620H
فرکانس پردازنده
3.6 گیگاهرتز تا 4.9 گیگاهرتز
حافظه Cache
24 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه RAM
DDR5 - 5200MHz
ظرفیت حافظه SSD
512 گیگابایت
نوع حافظه SSD
NVMe 4.0
شرکت سازنده پردازنده گرافیکی
Nvidia
مدل پردازنده گرافیکی
NVIDIA GeForce RTX 4050 95W
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی
6 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش
15.6
نسبت تصویر
16:9
نوع صفحه نمایش
پنل IPS
دقت صفحه نمایش
2560x1440|WQHD
صفحه نمایش لمسی
ندارد
صفحه نمایش مات
دارد
توضیحات صفحه نمایش
نرخ به روز رسانی 165 هرتز، sRGB 100%، نیت نوری 350
درایو نوری
ندارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
نور پس زمینه سفید
کارت خوان حافظه
ندارد
مودم
ندارد
شبکه بی سیم Wi-Fi
دارد
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi
Wi-Fi 6 2x2 AX
پورت HDMI
دارد
پورت USB Type-C
2 عدد
تعداد پورت USB 3.0/3.1/3.2 Type A
3
طبقه‌بندی
کاربری گیمینگ ،رندرینگ
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
توضیحات باتری
4 سلولی 60 وات ساعت
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه - شارژر
اسپیکر
دو عدد اسپیکر 2W ، optimised with Nahimic Gaming Audio
ابعاد
359.6x264.77x22.1-25.2 میلی متر
sentiment_very_dissatisfied هنوز نظری ثبت نشده! اولین نفری باشید که نظر ثبت می کنید
ما هرگز ایمیل شما را با شخص دیگری به اشتراک نمی گذاریم.
clear حذف پاسخ

مواردی که با * مشخص شده اند، الزامی هستند

مشخصات فیزیکی

وزن
2.4 کیلوگرم
ابعاد
359.6x264.77x22.1-25.2 میلی متر

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6
نسبت تصویر
16:9
نوع صفحه نمایش
پنل IPS
دقت صفحه نمایش
2560x1440|WQHD
صفحه نمایش لمسی
صفحه نمایش مات
توضیحات صفحه نمایش
نرخ به روز رسانی 165 هرتز، sRGB 100%، نیت نوری 350

پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
13620H
فرکانس پردازنده
3.6 گیگاهرتز تا 4.9 گیگاهرتز
حافظه Cache
24 مگابایت

حافظه رم

ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه RAM
DDR5 - 5200MHz

حافظه داخلی (هارد دیسک)

ظرفیت حافظه SSD
512 گیگابایت
نوع حافظه SSD
NVMe 4.0

کارت گرافیک

شرکت سازنده پردازنده گرافیکی
Nvidia
مدل پردازنده گرافیکی
NVIDIA GeForce RTX 4050 95W
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی
6 گیگابایت

پورت ها و اتصالات

شبکه بی سیم Wi-Fi
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi
Wi-Fi 6 2x2 AX
پورت HDMI
پورت USB Type-C
2 عدد
تعداد پورت USB 3.0/3.1/3.2 Type A
3

امکانات

درایو نوری
وبکم
کارت خوان حافظه
مودم

کیبورد و تاچ پد

کیبورد با نور پس زمینه
نور پس زمینه سفید

باتری و شارژر

نوع باتری
لیتیوم پلیمری
توضیحات باتری
4 سلولی 60 وات ساعت

سایر ویژگی‌ها

سیستم عامل
Windows
طبقه‌بندی
کاربری گیمینگ ،رندرینگ
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه - شارژر
اسپیکر
دو عدد اسپیکر 2W ، optimised with Nahimic Gaming Audio

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد