مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

مقایسه لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021 با ASUS TUF DASH 2021

همانطور که میدانید لپ تاپ های ایسوس در مدل های متنوع عرضه می شوند که هر یک برای کاربران خاصی در نظر گرفته شده ااند . مثل لپ تاپ هایASUS ROG  یا  ASUS VIVOBOOK  و .... لپ تاپ های TUF که جزو میان رده های ایسوس محسوب می شوند ، در دو دسته بندی متفاوت عرضه شده اند که اندکی با هم متفاوت هستند ، یکی از آنها تحت عنوان ASUS TUF GAMING  نام گذاری شده و دیگری تحت عنوان ASUS TUF DASH  ، اما آیا واقعا تفاوت خاصی بین این دو وجود دارد؟لپ تاپ های TUF DASH  بهتر است یا TUF GAMING ؟

ما در این مقاله به بررسی تفاوت لپ تاپ هایASUS TUF GAMING 2021  و ASUS TUF DASH 2021 پرداخته ایم . تا خرید لپ تاپ را با دید بازتری انجام دهید پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در مرحله اول به بررسی تفاوت های ظاهری لپ تاپ ASUS TUF GAMING با ASUS TUF DASH می پردازیم :

وزن : از نظر وزن لپ تاپ TUF DASH  نسبت به TUF GAMING برتری دارد چرا که وزن TUF DASH  معادل 2 کیلوگرم است ولی TUF GAMING 2.2  کیلوگرم می باشد و 200 گزم اختلاف وزن دارند .

ابعاد : ابعاد لپ تاپ TUF DASH  در مقایسه با TUF GAMING  تفاوت چندانی ندارد ولی کمی باریک تر است .

رنگ:TUF DASH  در رنگ های مشکی و سفید عرضه می شود در صورتی که TUF GAMING صرفا با رنگ خاکسری روانه بازار شده است .هر چند در حال حاظر صرفا رنگ مشکی از سری TUF DASH  داخل بازار ایران موجود است .

متریال : جنس بدنه تاف DASH  با تاف گیمینگ اختلاف خاصی ندارد . هر دو ترکیب آلومینیوم و پلاستیک هستند .

زاویه باز شدن نمایشگر: در این قسمت TUF GAMING  زاویه باز شدن نمایشگرش بیشتر است ، معادل 145 درجه ولی TUF DASH 130 درجه است .

مقایسه ظاهر لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه کیبورد لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

هر دو لپ تاپ دارا کیبورد جزیره ای با نامبرپد جداگانه و بک لایت هستند . اما تاچ پد TUF GAMING کمی عریض تر است و استفاده از تاچ پد را ساده تر می کند .

مقایسه کیبورد TUF GAMING و TUF DASH مقایسه تاچ پد لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه پردازنده لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

همانطور که میدانید لپ تاپ ها حتی اگر از یک مدل باشند با کانفیگ های متفاوت عرضه می شوند . لپ تاپ های تاف DASH  همیشه از نظر پردازنده کمی ضعیف تر هستند ، از این رو قیمت مناسب تری دارند .  به عنوان مثال لپ تاپ گیمینگ ASUS TUF DASH  با پردازنده Intel i5(12450H)  عرضه می شود ولی TUF Gaming  با پردازنده intel i5(12500H)  حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چه تفاوتی با هم دارند؟

پردازنده Intel i5(12450H)  دارای فرکانس پایه 2 گیگاهرتز و توربو 4.4 گیگاهرتز با 4 هسته و 12 رشته است که 12 مگابایت حافظه کش دارد در صورتی که intel i5(12500H) دارای فرکانس پایه 2.5 گیگاهرتز ، 12 هسته ، 16 رشته و 18 مگابایت حافظه کش می باشد !

اگر در Geekbench 5  عملکرد تک هسته ای این دو پردازنده را بررسی کنیم ، متوجه اختلاف 4 درصدی و در عملکرد چند هسته ای 27 درصد اختلاف عملکرد دارند و در cinebench R23   عملکرد تک هسته ای 9 درصد و چند هسته ای 39 درصد اختلاف دارد .

در مدل های دیگر که با پردازنده i7(12650H)  و i7(12700H)  عرضه می شوند نیز اختلاف زیادی وجود دارد ، که اگر قدرت پردازشی برای شما اهمیت بالایی داشته باشد و محدودیتی در هزینه ندارید باید سری TUF GAMING  را انتخاب کنید .

مقایسه پردازنده لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه پردازنده گرافیکی لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

توجه داشته باشید زمانی که روی کاغذ مشخصات هر دو لپ تاپ را مشاهده می کنید ، گرافیک آنها با هم تفاوتی ندارد . اما اگر دقیق تر بررسی کنید ، متوجه می شوید TGP  آنها با هم متفاوت است TUF DASH 75W ولی تاف گیمینگ 95 وات است و این مسئله باعث بهبود سرعت در حالت پایه و توربو می شود . و در بنچمارک گرافیک این دو لپ تاپ 6 در صد با یکدیگر اختلاف دارند. ( تاف گیمینگ قوی تر است ).

مقایسه پردازنده گرافیکی لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه رم لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

هر دو لپ تاپ با رم DDR5 با باس 4800 ، سرعت یکسان و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت هستند . و هیچ تفاوت خاصی با هم ندارند . اما توجه داشته باشید نسخه های دیگری نیز در بازار وجود دارند که برای بهتر شدن قیمت لپ تاپ با رم ddr4 3200  عرضه شده اند و حتما باید هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید .

مقایسه رم لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

این دو لپ تاپ با نمایشگر های گوناگون عرضه می شوند و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد ولی میزان روشنایی نمایگشر تاف گیمینگ اندکی بیشتر است و از G-Sync پشتیبانی می کند .

هر دو دارا صفحه نمایش 15.6 از نوع ips-LCD با نرخ بروزرسانی 144 هرتز و رزولوشن FHD هستند و پوشش SRGB 62% دارند . (بیشتر برای گیمینگ مناسب هستند.)

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ TUF GAMING و TUF DASH

مقایسه باتری لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

در نسخه پایه باتری لپ تاپ تاف گیمینگ ایسوس 56 وات است ولی با باتری 90 وات هم عرضه شده ولی asus tuf dash دارای باتری 76 وات ساعتی می باشد . و اندکی تاف dash  باتری بهتری دارد (البته در نسخه پایه).

مقایسه خنک کنندگی لپ تاپ ASUS TUF GAMING 2021  با ASUS TUF DASH 2021

هر دو لپ تاپ دارای دو فن برای خنک کردن لپ تاپ هستند و اختلافی از نظر سیستم خنک کننده در این دو دستگاه وجود ندارد ، اما asus tuf dash  میزان نویز کمتری در مقایسه با tuf gaming  ایجاد می کند . که در جدول به آن اشاره شده است.

مقایسه TUF GAMING و TUF DASH

لپ تاپ tuf gamingبهتره یا tuf Dash ؟

با توجه مورادی که در بالا به صورت کامل مقایسه کردیم ، مشخص شد که در مجموع tuf gaming  در مقایسه با tuf dash  عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتر و همچنین صفحه نمایش روشن تری دارد . و برتری tuf  dash نسبت به تاف گیمینگ نویز کمتر ، وزن سبک تر و باریک تر و همچنین قیمت مناسب تر است .

پس هنگام خرید لپ تاپ ایسوس tuf  به سری های tuf gaming  و tuf dash  توجه داشته باشید و با اطلاعات بیشتری خرید را انجام دهید .

اگر سوالی در خصوص خرید انواع لپ تاپ گیمینگ و یا اسمبل تخصصی دارید میتوانید با پشتیبانی تکنوکده ارتباط برقرار کنید و از همکاران ما مشاوره تخصصی رایگان بگیرید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد