مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

کیس گیمینگ بخریم یا کنسول بازی ؟

اگر به بازی های ویدئویی علاقه مند هستید ، قطعا هنگام خرید ابزار بازی بر سر دور راهی کنسول و کامپیوتر قرار گرفته اید . که آیا کنسول ps5  یا xbox انتخاب بهتری است یا خرید کامپیوتر؟این سوال ذهن اکثر گیمر ها را مشغول کرده ، چرا که هیچکدام از این دستگاه ها قیمت پایینی ندارند و برای خرید کنسول یا کامپیوتر باید هزینه زیادی بپردازید .پس انتخاب صحیح این پلتفرم ها از اهمیت بالایی پرخوردار است .

از این رو در این مقاله به بررس مشخصات سخت افزاری و همچنین مقایسه بازی ها در پلتفرم های بازی یعنی ps5 و کامپیوتر می پردازیم تا انتخاب خود را با دید باز تری انجام دهید .

مقایسه کنسول بازی و کامپیوتر از گذشته تا کنون وجود داشته ، از این رو گیمر ها به چند دسته تقسیم می شوند ، برخی از آنها صرفا کنسول بازی را بهترین گزینه برای بازی میدانند و برخی به سراغ کامپیوتر های گیمینگ می روند ، البته بعضی از کاربران هر دو را برای بازی مناسب میدانند ، اما سوال اینجاست که کدامیک بهتر است ؟کنسول یا pc ؟

در سال های گذشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، نبرد میان کنسول و کامپیوتر بسیار تنگاتنگ شده و هر دو رقیب سرسختی برای یکدیگر محسوب می شوند . و مایکروسافت و سونی هزینه زیادی برای رقابت با یکدیگر پرداخته اند ، مخصوصا در حوزه گیمینگ که هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری هستند.

در واقع نبرد میان این دو شرکت بعد از ارائه ps4  و xbox onex  شروع شد. و هنوز هم ادامه دارد. و باید در نظر بگیرید که این رقابت تنگاتنگ به نفع گیمر ها است و هر روز میتوانند از امکانات بروزتری بهره ببرند .چرا که مایکروسافت، سرویس‌هایش را علاوه بر کنسول برای کامپیوتر هم منتشر کرده است و از طرف دیگر سونی، عناوین انحصار اش را با تاخیر چند ساله برای کامپیوتر شخصی منتشر می‌کند.

با بررسی قطعات سازنده و سخت افزار کنسول در مقایسه با کیس متوجه خواهید شد که اختلاف زیادی بین آنها وجود دارد . و به مراتب سخت افزار کیس کامپیوتر پیچیده تر و توانمند تر است . از این رو قادر به اجرای بازی ها با کیفیت بالاتر و رفرش ریت بهتر است . و طبیعتا کیس های گیمینگ قیمت بالاتری در مقایسه با کنسول دارد .

برای بالا رفتن نرخ بروزرسانی فریم ها هر چه تنظیمات گرافیکی را بهبود بخشید و هزینه بیشتری پرداخت کنید طبیعتا رفرش ریت بهتری دریافت خواهید کرد.در کل در کامپیوتر قدرت مانور خیلی بیشتری دارید .

در ادامه به بررسی برخی از این تفاوت ها خواهیم پرداخت :

محدودیت در نسبت تصویر

کنسول های گیمینگ صرفا از نسبت تصویر 16:9 پشتیبانی میکنند ، چرا که برای استفاده در تلویزیون طراحی شده اند و نسبت تصویر تلویزیون 16:9 است. اما این محدودیت در pc  دیده نمی شود و سیستم های گیمینگ از ابعاد متفاوتی پشتیبانی میکنند . 

این مسئله زمانی احساس می شود که شما یک مانیتور فوق عریض با نسبت تصویر 32:9  داشته باشید و بخواهید از حد اکثر کیفیت آن استفاده کنید . که در این صورت با کنسول بازی کیفیت مطلوبی دریافت نمیکنید و دو طرف نمایشگر حاشیه مشکی ایجاد می شود که این موضوع برای کاربر آزار دهنده است در صورتی که در کامپیوتر های گیمینگ شما میتوانید از هر مانیتوری با هر نسبت تصویری خروجی مناسب دریافت کنید . (البته اکثر مانیتور های موجود در بازار دارای نسبت تصویر 16:9 هستند).

بودجه

اصلی ترین نقطه قوت ایکس باکس و ps5  نسبت به کامپیوتر قیمت است . شما برای تجربه بازی های روز دنیا با کنسول گیمینگ صرفا به یک تلویزیون نیاز دارید . در صورتی که برای کیس علاوه بر ماوس و کیبورد گیمینگ  که زمان پسخگویی مناسبی داشته باشند ، نیاز به مانیتور مناسب دارید . حد اقل هزینه برای بستن کیس گیمینگ حدودا 30 میلیون تومان است . تا بتوانید بازی های روز دنیا را با fps  مطلوب خروجی بگیرید . البته اگر مانیتور و سایر ملحقات را در نظر نگیرید . 

پس از نظر هزینه کنسول بازی قیمت مناسب تری دارد و اگر محدودیت هزینه داشته باشید میتوانید کنسول خریداری کنید .

بازی ها 

هر دو کنسول ps5  و xbox دارای سرویس های خاصی هستند که به کاربر امکان می دهد با پرداخت هزینه ای به صورت ماهیانه ، به مجموعه ای از بازی ها دسترسی پیدا کند . اما توجه داشته باشید درpc  شما علاوه بر استفاده از سرویس های گیم پس مایکروسافت و سرویس سونی میتوانید از سایر سرویس ها نیز استفاده کنید که این قابلیتی خاص محسوب می شود .

کنسول‌ها همیشه عناوین منحصربفرد خود را دارند که هیچوقت در کامپیوتر ها ارائه نمی شوند . و برعکس بازی هایی هم هستند که هیچگاه روی کنسول ها ارائه نمی شوند .که شامل عناوینی است که  محبوبیت و جذابیت زیادی برای کاربران دارند. اما به این نکته توجه کنید که نه ps5  و نه xbox  هیچکدام تنوع عناوین گیمینگ pc  را ندارند . و جالب اینجاست که خیلی از بازی ها اول روی pc و سپس روی کنسول ها عرضه می شوند. مانند بازی پرطرفدار pubg که پس از یک سال روی کنسول ها عرضه شد .

امکان دانلود ماد های جذاب

بعضی از گیمر های حرفه ای برای دریافت گرافیک بهتر در بازی ها از ماد های جذاب استفاده می کنند که این موضوع جذابیت خاصی به بازی میدهد  و این امکان صرفا در pc قابل استفاده است . 

شاید این سوال برای شما مطرح شود که ماد چیست؟ در واقع ماد امکانات جذاب و خنده دار به بازی اضافه می کند ، مانند پرتاب کردن گوشی به جای دینامیت! در کل پلتفرم پی‌سی امکانات بیشتری برای بازی ارائه می دهد .

هزینه بازی آنلاین

اگر قصد داشتید به صورت آنلاین یا لایو بازی کنید در کنسول ps5  و xbox  باید سالیانه 60 دلار هزینه کنید . در صورتی که پس از چند سال جمع کردن این پول میتوانید یکی از قطعات اصلی pc را خریداری کنید .

شبکه استیم

کسانی که از pc به جای کنسول استفاده می کنند میتوانند در استیم که یک پلتفرم آنلاین است به راحتی جستجو کنند ، خرید کنند و حتی بازی های خود را لانچ کنند . و استیم کیفیت بسیار بالا تری در مقایسه با شبکه های مجازی xbox , ps5 دارد .هرچند مایکروسافت و سونی تخفیفات ویژه ای برای بازی ها می گذارند اما باز هم این در مقایسه با استیم بسیار کم است .

استیم یک پلتفرم آنلاین است که کاربران پی سی می‌توانند در آن مطالب را سرچ کنند،‌ خرید انجام دهند و بازی‌های خود را لانچ کنند و کیفیت آن بسیار بهتر از شبکه‌های مجازی ایکس باکس و پلی استیشن است.مثلا در xbox شما برای خرید بازی gta v  باید 60 دلار هزینه کنید ، در صورتی که میتوانید این بازی را در استیم با 30 دلار به صورت آنلاین خریداری کنید .و از نظر سرعت و قابلیت و آفر ها استیم بهتر از شبکه های کنسول است .

قابلیت ارتقا

اگر شما کنسول خانگی خریداری کنید ، صرفا با ورود نسل های جدید کنسول بازی به بازار میتوانید نسخه جدید را خریداری کنید ، و همانطور که میدانید زمانی که یک کنسول بازی به بازار عرضه می شود ، برای مدتی بورس خیلی خوبی دارد و طرفداران زیادی پیدا می کند . اما پس از مدت کوتاهی منسوخ می شود و دلیل آن عدم قابلیت ارتقا می باشد . در صورتی که pc  امکان ارتقا دارد و به راحتی میتوانید آن را متناسب با نیازتان بروزرسانی کنید . و برای مدت طولانی تری از pc استفاده کنید .

قابلیت ارتقا در سیستم های کامپیوتری اهمیت خیلی زیادی دارد چرا که هر روزه با پیشرفت تکنولوژی بازی ها و سخت افزار سیستم ها بروزرسانی می شوند و امکانات جدیدی عرضه می کنند در نتیجه اگر سیستم شما قثابل ارتقا نباشد تاچار به تعویض آن خواهید شد .

کنسول امکان کاستوم کردن ندارد

تمام کاربران گیمینگ اطلاع دارند که کنسول ها هیچگونه قابلیت انعطافی ندارند چه از نظر ظاهری وچه امکانات سخت افزاری ، شما در pc میتوانید تمامی المان ها را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و چه از نظر ظاهری ، چه امکانات سخت افزاری تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید . و این جذابیت زیادی دارد .

مثلا در سیستم های گیمینگ بالا رده میتوانید برای خنک کردن سیستم از کولینگ مایع با نور پردازی RGB استفاده کنید ، که جذابیت زیادی به pc  می بخشد . 

در کنسول ها شما صرفا میتوانید با دسته یا همان کنترلر بازی کنید و در انتخاب ابزار های بازی محدودیت دارید در صورتی که هیچگونه محدودیتی در کنسول های بازی وجود ندارد و به راحتی میتوانید ابزار مورد نیاز خورد را برای بازی انتخاب کنید . اکثر گیمر های حرفه ای ماوس و کیبورد را برای گیم ترجیح می دهند چرا که دقت بسیار بالا تری در مقایسه با کنترلر دارد . 

و این تفاوت زمانی إحساس می شود که شما با یک بازی شوتر رو به رو باشید . و موقع بازی متوجه دقت بالا تر کیبرد و ماوس خواهید شد که اصلا قابل مقایسه با کنترلر کنسول نیست . اما اگر علاقه به استفاده از کنترلر دارید ، در pc  این امکان فراهم است . و به راحتی میتوانید از کنترلر به جای ماوس وکیبرد استفاده کنید .چون دقت عمل بالاتری دارد .

کنسول بهتر است یا کامپیوتر ؟

اگر بخواهیم به صورت کلی به این سوال پاسخ دهیم کنسول برای کسانی که محدودیت هزینه دارند گزینه مناسب تری است . اما اگر میخواهید بازی ها را با کیفیت بالا تر و روان تر خروجی بگیرید قطعا باید کامپیوتر خریداری کنید . و به این موضوع توجه داشته باشید یک کامپیوتر گیمینگ با سخت افزار مناسب از پس تمامی کار های گرافیکی به خوبی بر می آید و شما میتوانید به راحتی علاوه بر استفاده گیمینگ از کامپیوتر برای کار های طراحی ، ادیت ویدئو ، فتوشاپ و ... نیز استفاده کنید . 

چرا pc  بهتر از کنسول است؟

کسانی که از pc  برای گیم زدن استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که از کنسول اسفاده می کنند ، کیفیت بهتری را در بازی تجربه می کنند . چرا که قطعات موجود در pc در مقایسه با کنسول به مراتیب عملکرد بهتری دارند.

مثلا در pc  تنظیمات گسترده تری برای عملکرد گرافیکی بالا تر وجود دارد و در صورت داشتن سخت افزار مناسب کیفیت بهتری در بازی ها دریافت می کنید . محدودیتی در ارتقا و شخصی سازی وجود ندارد ، تنوع بازی ها بیشتر است ، هزینه بازی ها پایین تر است ، استیم به شما امکان بازی آنلاین با کمترین هزینه را می دهد ، ابزار های بازی در pc بیشتر از کنسول است .

اسمبل تخصصی

اگر شما قصد اسمبل تخصصی سیستم گیمینگ دارید که از بودجه خود بیشترین استفاده را ببرید میتوانید با پشتیبانی تیم تکنوکده ارتباط برقرار کنید . لذا فروشگاه اینترنتی تکنوکده اسمبل سیستم های گیمینگ را به صورت تخصصی و با در نظر گرفتن تمامی استاندارد ها انجام می دهد که از سیستم انتخابی خود حداکثر استفاده را ببرید . همچنین امکان ارسال به سراسر کشور نیز وجود دارد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما با شماره 03191008580 در ارتباط باشید و یا به شماره 09306758905  در تلگرام پیام دهید .

برچسب: کنسول
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد