مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابداری

توسط

اگر شما هم حسابدار هستید و قصد تهیه لپ تاپ برای امور حسابداری خود دارید ، باید بدانید نیاز به پرداخت هزینه زیادی  برای خرید لپ تاپ ندارید . و با کمترین هزینه میتوانید بهترین سیستم را متناسب با کارتان انتخاب کنید . اما با توجه به تنوع برند لپ تاپ ها و همچنین مدل لپ تاپ ها ، انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ برای حسابداری کار ساده ای نیست و معمولا کاربران به دلیل تنوع زیاد هنگام خرید سردرگم می شوند . در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله تمامی فاکتور های مهم در خرید لپ تاپ حسابداری را شرح دهیم تا انتخاب بهترین ها برای شما ساده تر شود .

در ابتدا باید بدانید که فاکتور های مختلفی در خرید لپ تاپ حسابداری وجود دارد از جمله پردازنده ، حافظه رم ، حافظه اصلی ، گرافیک و ... اما آیا برای چنین کاربری به چه مقدار حافظه رم ، گرافیک ، و ... نیاز داریم . زیرا حتی گاهی ارزان ترین ها برای کاربران خاص میتوانند بهترین انتخاب باشند.

راهنمای خرید لپ تاپ حسابداری

نکات مهم در خرید لپ تاپ حسابداری

معمولا خرید لپ تاپ برای کاربران یک چالش بزرگ است چرا که در صورت انتخاب اشتباه ممکن از ناچار به تعویض لپ تاپ شوید و این باعث متضرر شدن  شما می شود . پس تمامی معیار های مهم را در خرید بررسی کنید ، که شامل اندازه صفحه نمایش ، کیبورد ، پردازنده و ...است .

به عنوان مثال ، هر حسابدار یا حسابرس ممکن است ساعت ها ناچار به کار کردن با لپ تاپ باشد و چون با داده های عددی سرو کار دارد ، باید اندازه صفحه نمایش متناسب باشد . تا در طولانی مدت برای چشم آزار دهنده نباشد و یا به دلیل استفاده زیاد از کلید های عددی لپتاپ انتخابی باید جهت سهولت در استفاده دارای کلید های نامبر پد باشد .و در خصوص سخت افزار نیز ، باید دارای سخت افزار مناسب باشد هرچند برای این کار نیاز به کانفیگ چندان بالایی نیست . 

چه لپ تاپی برای حسابداری خوبه ؟

در ادامه هر یک از مشخصات لپ تاپ حسابدای را به صورت مختصر شرح می دهیم :

پردازنده مناسب لپ تاپ حسابداری:

همانطور که میدانید پردازنده مغز کامپیوتر محسوب می شود و مسئولیت پردازش داده ها را بر عهده دارد . از این رو کسانی که قصد خرید لپ تاپ دارند اولین موردی که بررسی می کنند پردازنده است .اما اگر لپ تاپ را صرفا برای استفاده روزمر و امور حسابداری خریداری می کنید نیازی نیس نسبت به پردازنده لپ تاپ حساس باشبد . پردازنده Celeron  ، i3  ، ryzrn 3  گزینه های مناسب و مقرون به صرفه ای هستند .

اما سعی کنید حد اکثر از 2 الی 3 نسل گذشته باشد . چرا که اگر پردازنده خیلی قدیمی انتخاب کنید در آینده نه چندان دور عملکرد لپ تاپ دچار لگ و هنگی می شود .

به عنوان مثال اگر اکنون پردازنده های نسل 13 اینتل عرضه می شوند ، شما حد اقل لپ تاپ با پردازنده نسل 10 برای کار های حسابداری انتخاب کنید .

پس حد اقل پردازنده برای حسابداری حداکثر از یک الی دو نسل گذشته است .

حافظه رم برای لپ تاپ حسابداری :

در کنار پردازنده که مسئول امور پردازشی است ، حافظه رم به علت سرعت بالا واسط بین حافظه اصلی و پردازنده قرار می گیرد. و با دو معیار اصلی سرعت و مقدار حافظه سنجیده می شود .

حداقل رم برای حسابداری ، 4 گیگابایت است که ما پیشنهاد می دهیم برای حسابداری لپ تاپ با رم 8 گیگ خریداری کنید . که در باز کردن همزمان چند تب مرورگر و نرم افزار حسابداری لپ تاپ هنگ نکند .و لپ تاپ شما عملکرد روان و بدون لگ داشته باشد .

حافظه مورد نیاز برای حسابداری :

بسته به مقدار فایل هایی که دخیره سازی میکنید ، میتوانید حافظه 256 ، 512 و یک ترابایتی تهیه کنید . اما برای بهبود عملکرد سیستم میتوانید از یک SSD  حتی با ظرفیت 128 یا 256 گیگ برای نصب ویندوز و نرم افزار حسابداری استفاده کنبد . که تاثیر چمشگیری در عملکرد کامپیوتر شما دارد .

در کل برای کار های حسابداری نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی ندارید .اما اگر نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی فایل ها داشتید میتوانید از حافظه HDD  استفاده کنید .

گرافیک  برای حسابداری :

اگر حسابدار هستید و استفاده گرافیکی و ... از لپ تاپ ندارید نیازی به خرید لپ تاپ با حافظه گرافیکی مجزا ندارید ، گرافیک پردازنده به تنهایی پاسخگوی نیاز شما است . و نیازی به تهیه لپ تاپ با گرافیک مجزا نیست .

به همین دلیل میتوانید با کمترین هزینه بهترین لپ تاپ برای حسابداری خریداری کنید. چون یکی از گران ترین قطعات در هر لپ تاپ گرافیک و پردازنده قدرتمند است . که این حرفه نیازی به قدرت پردازشی بالا ندارد .

اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چه مواردی را باید در هنگام خرید لپ تاپ حسابداری در نظر بگیریم ؟

در کنار مشخصات قید شده که در قسمت بالا توضیح داده شد یک حسابدار باید به وزن لپ تاپ ، اندازه صفحه نمایش ، کیبورد لپ تاپ توجه ویژه داشته باشد .

وزن

اصولا افرادی که در این حوزه فعالیت دارند ، مدام در حال حمل و نقل لپ تاپ هستند و قابل حمل بودن دستگاه برای آنها مهم است . پس هنگام خرید به وزن دستگاه توجه داشته باشید . اصولا بین 1.7 تا 2.2 کیلوگرم وزن مناسبی است .

صفحه نمایش

مورد بعدی صفحه نمایش است که شاید تصور کنید بهترین انتخاب لپ تاپ های 13 یا 14 اینچ هستند در صورتی که بهترین انتخاب میتواند لپ تاپ 15.6 اینچ باشد . چرا که حسابداران ممکن است ساعت ها مشغول کار کردن با داده های عددی باشد ، از این رو باید اعداد را در مقیاس بزرگتری مشاهده کنند تا دقت در کار کردن هم بالا رود . به همین دلیل ما لپ تاپ های 15.6 اینچ را برای حسابداری پیشنهاد می دهیم .(این لپ تاپ ها معمولا قابلیت ارتقا بیشتری در مقایسه با لپ تاپ های 13 اینچ دارند.)

کیبورد

در کنار اندازه صفحه نمایش کیبورد لپ تاپ باید با کیفیت باشد و برای سهولت در دسترسی نامبر پد داشته باشد . برای یک حسابدار دسترسی به اعداد روی صفحه کلید به دلیل استفاده طولانی مدت اهمیت بالایی دارد . و یکی از دلایل پیشنهاد ما برای لپ تاپ های 15.6 اینچ دارا بودن فضای کافی جهت قرار گیری کلید های نامبرپد است .

باتری

اگر کار های حسابداری و حسابرسی انجام می دهید و مدام در حال حمل و نقل لپ تاپ هستید ممکن است نیاز داشته باشید مدتی بدون دسترسی به برق با لپ تاپ کار کنید پس میزان شارژدهی لپ تاپ را هم در نظر بگیرید در حالت معمول بین 5-4 ساعت شارژدهی مفید است .

حالا این سوا در ذهن شما ایجاد میشود که چه مدل لپ تاپ هایی برای حسابداری مناسب است ؟چند مدل لپ تاپ برای حسابداری در ادامه معرفی میکنیم شاید شما را در انتخاب بهتر راهنمایی کند . اما برای دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید انواع لپ تاپ و اسمبل سیستم با پشتیبانی تکنوکده در ارتباط باشید . 

03191008580

 Asus X543MA 

یکی از ارزان ترین لپ تاپ های حسابداری Asus X543MA است .این لپ تاپ دارای پردازنده سلرون N4020 است ، که دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه است . اندازه نمایشگر این لپ تاپ ارزان قیمت برند ایسوس 15.6 است و ابعاد مناسبی دارد . همچنین دارای کلید هایی با تفکیک مناسب است که میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید . 

قیمت این لپ تاپ بسیار مقرون به صرفه و مناسب است . 

ارزان ترین لپ تاپ حسابداری

برای مشاهده محصول کلیک کنید .

LENOVO THINKBOOK 15

این دستگاه با پردازنده اینتل i5  نسل 11 ، رم 8 گیگابایتی ، حافظه 256 گیگابایت و گرافیک INTEL IRIS XE ارائه می شود . در واقع انتخاب این دستگاه برای چند سال آینده جواب می دهد و انتخاب بسیار خوبی است . (اگر محدودیت هزینه ندارید .)

خرید لپ تاپ مناسب حسابداری

LENOVO IDEAPAD V15 

این لپ تاپ دارای پردازنده اینتل i3  نسل 11 است و دارای 4 گیگابایت حافظه رم ، 256 گیگابایت ssd  و گرافیک mx350 است . علاوه براینکه میتوانید با این لپ تاپ کار های حسابداری انجام دهید برای استفاده گرافیکی سبک هم مناسب است البته در صورت ارتقا رم عملکرد بهتری ارائه می دهد .

بهترین لپ تاپ برای حسابداری

برای مشاهده محصول کلیک کنید .

در باره تکنوکده بیشتر بدانید :

فروشگاه اینترنتی تکنوکده مرجع تخصصی فروش انواع لپ تاپ و سیستم در ایران با 7 سال سابقه در حوزه آنلاین است که شما میتوانید با خیال آسوده بهترین لپ تاپ ها را با قیمت مناسب خریداری کنید . همچنین اسمبل تخصصی و اورهال سیستم خود را به تکنوکده بسپارید .

همچنین برای خرید لپ تاپ و اسمبل تخصصی کامپیوتر در اصفهان میتوانید به آدرس دفتر خدمات تکنوکده مراجعه کنید .

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد