مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

روش صحیح شارژ کردن لپ تاپ چیست

توسط

یعد از خرید لپ تاپم رو چقدر شارژ کنم ؟ برای بار اول لپ تاپ را چقدر وقت شارژ کنم؟ یک شب تا صبح لپ تاپ به شارژ وصل باشه اشکالی داره ؟ اگر لپ تاپ به شارژ باشه و باهاش کار کنم چیزی میشه ؟ اینها سوالاتیه که اکثر کاربران موقعی که لپ تاپ را تازه خریداری میکنند در ذهنشون ایجاد میشه !

از این رو تصمیم گرفتم یک محتوا در رابطه با شارژ لپ تاپ تهیه کنم و به تمام سوالات شما درباره شارژ کردن لپ تاپ پاسخ بدم تا بتونید با خیال راحت از لپ تاپتون استفاده کنید ولذتشو ببرید .

شارژ اولیه لپ تاپ  باید چقدر باشه ؟

وقتی لپ تاپ را خریداری میکنید و برای اولین بار آن را روشن میکنید ، نیاز به شارژ اولیه دارد . اما این سوال مطرح میشود که آیا برای اولین بار لپ تاپ باید چند ساعت به برق متصل باشد ، در گوشی و لپ تاپ های قدیمی شما باید برای اولین بار استفاده از لپ تاپ یا موبایل آن را فول شارژ می کردید ! اما در لپ تاپ های جدید نیازی به شارژ اولیه نیست و شما میتوانید برای اولین بار درب لپ تاپ را باز کنید و بدون شارژ اولیه به راحتی از آن استفاده کنید .بدون اینکه نیازی به شارژ اولیه داشته باشد .

اما وقتی لپ تاپ را برای اولین بار روشن میکنید ، میزان باتری لپ تاپ بین 40 تا 60 درصد هست که این توسط کارخانه تنظیم میشه ،(علتش اینه که باتری لپ تاپ برای مدت طولانی ممکنه بلا استفاده باشه و مناسب ترین درصد شارژ برای وقتی که مدت طولانی قصد استفاده از لپ تاپ را ندارید بازه 40 تا 60 درصد هست که به باتری آسیب وارد نشه) پس این نکته را بدونید که بهترین حالت اینه که شارژ باتری لپ تاپ را بین 40 تا 60 درصد نگه دارید .  مخصوصا زمانی که برای مدت طولانی نیاز به استفاده از لپ تاپ ندارید .

در خصوص شارژ اولیه هم هیچ نگرانی نداشته باشید و بدون استرس بعد از باز کردن لپ تاپ ازش استفاده کنید و هر موقع نیاز بود اون رو به شارژ متصل کنید .

لپ تاپ را چقدر باید شارژ کنیم؟

سوال بعدی که خیلی از شما ها میپرسید اینه که حداقل و حداکثر میزان شارژ باتری لپ تاپ باید چقدر باشه ؟ بهترین کار اینه که اجازه ندید لپ تاپتون شارژش کمتر از 10 درصد بشه و وقتی لپ تاپ رو شارژ میکنید اجازه ندید بیشتر از 90 درصد شارژ بشه !(که البته رعایت کردن این کار اصلا ساده نیست)

البته این بهترین حالت شارژ کردن لپ تاپه وگرنه میتوند میزان شارژ لپ تاپتون را  به 0 درصد و 100 دصد هم برسونید اما اگر دوست دارید طول عمر باتری شما بالا بره و استهلاک اون پایین بیاد باید موقع شارژ کردن تا 90 درصد شارژ کنید و اجازه ندید باتری لپ تاپ از 10 درصد خالی تر بشه.

کار کردن با لپ تاپ حین شارژ اشکالی داره؟

سوال پر تکرار شما اینه که میتونم با لپ تاپ موقع شارژ شدن کار کنم ؟ در کل عملکرد باتری لپ تاپ با موبایل کمی متفاوته ، توی کار کردن با موبایل زیاد شنیدیم که میگن ممکنه اگه با موبایلی که تو شارژه کار کنی بهش آسیب وارد میشه ! و ممکنه منفجر بشه اما قضیه توی لپ تاپ یکم متفاوته .

بهتره که از کار کردن با لپ تاپ زمانی که در حال شارژ هست خودداری کنید ، چون انرژی که داره میگیره رو مستقیما از دست میده و در این حالت به باتری لپ تاپ آسیب وارد میشه و استهلاک باتری لپ تاپ بالا میره .

معمولا باتری ها چه در موبابل و چه در لپ تاپ دارای 2 محدوده پر فشار هستند که یکی از آنها برای وقتی است که شارژ باتری از یک میزانی کمتر و یا بیشتر بشه که در این صورت به باتری فشار میاد . پس بهتره که موقع شارژ کردن لپ تاپ ازش استفاده نکنید چون به باتری فشار میاد. هرچند گاهی برای دریافت عملکرد بهتر مخصوصا در بازی ها ناچار به اتصال آداپتور شارژ به برق هستید . (کلا برای گیم زدن پیشنهادم اینه که پی سی خریداری کنید)

چه زمانی لپ تاپ را شارژ کنیم ؟

بهترین زمان برای شارژ کردن باتری لپ تاپ وقتیه که لپ تاپتون خاموش باشه چون تمام شارژ دریافتی میرسه به باتری لپ تاپ اما اگر امکان خاموش کردن لپ تاپ رو نداشتید ، میتونید میزان مصرف باتری لپ تاپ را به حد اقل برسونید تا درصد بیشتری از شارژ دریافتی صرف باتری بشه .

اگر ناچار به استفاده از لپ تاپ در حال شارژ  داشتید یکی از بهترین راهکار ها اینه که نور صفحه نمایش لپ تاپ رو به حد اقل برسونید تا بیشترین میزان شارژ به باتری برسه با خاموش کردن وای فای ، بلوتوث و ... هم میتونید میزان شارژ مصرفی لپ تاپ را کاهش بدید .

بد ترین زمان شارژ لپ تاپ کی است ؟

بد ترین حالت اینه که موقع بازی های سنگین لپ تاپ به شارژ متصل باشه چون تمام قطعات به صورت کامل درگیر هستند و طبیعتا وقتی رم ، گرافیک ، پردازنده و ... تحت فشار باشن مصرف باتری زیادی دارن و همونطور که در بالا گفته شد اگر همزمان با شارژ شدن ، انرژی دریافتی صرف استفاده شما از لپ تاپ شود به باتری آسیب وارد خواهد شد .و دلیل اصلیش هم گرم شدن بیش از حد به خاطر درگیری زیاده .

اما این سوال در ذهن شما ایجاد میشه که برای انجام خیلی از بازی ها نیازه که لپ تاپ به شارژ وصل باشه تا پرفورمنس بهتری ارائه بده! بله درسته باید لپ تاپ به شارژ وصل باشه اما سعی کنید شارژ باتری لپ تاپ موقع بازی کردن بالای 50 درصد باشه و بعد به شارژ وصل کنید اینطوری آسیب کمتری به باتری وارد میشه .

آیا میشه شب تا صبح لپ تاپ رو شارژ کرد؟

خیر نباید لپ تاپ رو شب تا صبح به شارژ وصل کنید ، دلیلش اینه که وقتی شما لپ تاپ را برای مدت طولانی به شارژ متصل میکنید درسته که به صورت خودکار وقتی باتری به 100 درصد رسید قطع میشه اما ، باتری لپ تاپ در حالت استرس قرار میگیره که میتونه توی کم شدن طول عمر باتری و بالا رفتن استهلاک لپ تاپتون تاثیر داشته باشه .البته در ابتدای مقاله هم به این نکته اشاره کردیم که بهترین حالت اینه بیشتر از 90 درصد شارژ نکنید لپ تاپ رو ، تمام مواردی که قید شد تاثیر در بالا رفتن استهلاک باتری و کم شدن طول عمر آن می شود ، ولی اینطور نیست که در لحظه باعث خراب شدن باتری لپ تاپ شود .

نکات مهم هنگام شارژ کردن باتری لپ تاپ 

موقعی که لپ تاپ گرم هست و تحت فشاره حتی الامکان به شارژ وصل نکنید ، چون شارژ کردن هم خودش باعث بالا رفتن دما میشه و گرمای زیاد به قطعات داخلی لپ تاپ آسیب وارد میکنه و البته دشمن باتری گرما و رطوبته که به راحتی میتونه آسیب جدی به باتری وارد کنه

موقع شارژ کردن تهوه مناسبی برای لپ تاپ تهیه کنید ، بهترین حالت اینه که لپ تاپ روی کولپد قرار بگیره تا گرمای ایجاد شده به بیرون هدایت بشه  حتی اگر فن های کولپد غیر فعال باشه  (قرار دادن لپ تاپ روی متکا ، تشک ، میز و ... باعث بالا رفتن استهلاک لپ تاپ میشه )

ترجیحا از حافظه ssd استفاده کنید چون مصرف برق کمتری داره

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد