مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی2023

توسط

بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی 2023

اگر برنامه نویس هستید و یا به تازگی قصد برنامه نویسی دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. برای خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی ، نیاز به بررسی دقیق و کامل انواع لپ تاپ ها دارید تا بتوانید با توجه به بالا بودن تنوع لپ تاپ ها بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را انتخاب کنید.

 یکی از ارکان مهم در لپ تاپ های برنامه نویسی وزن لپ تاپ ، طراحی ساده و شیک و قدرت پردازشی می باشد که تمام موارد در این مقاله بررسی شده تا بتوانید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی در سال 2023 را خریداری کنید .

با توجه به بالا رفتن هزینه های زندگی ، اکثر کاربران برای خرید لپ تاپ محدودیت هزینه دارند . به همین دلیل در این مقاله انواع لپ تاپ های ارزان قیمت و و گران قیمت را بررسی کرده ایم تا شما با توجه به بودجه خود ، بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی خریداری کنید.اما این را بدانید همیشه گران ترین لپ تاپ بهترین نیست و بسته به موارد استفاده شما و برنامه هایی که استفاده می کنید گاهی ارزان ترین لپ تاپ می تواند بهترین باشد.

اما قبل از هر چیز باید بدانیم برای برنامه نویسی به چه سخت افزاری نیاز داریم؟ 

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

حداقل رم پیشنهادی برای برنامه نویسی 16 گیگابایت است و در کنار آن به یک پردازنده قدرتمند با چند هسته نیازمندیم.تا بتواند کد هایی که می نویسید را کامپایل و بررسی کند.در نتیجه اگر سرعت بررسی و اجرا پایین باشد شما می توانید در زمان صرفه جویی کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید.

در کنار پردازنده و حافظه رم در لپ تاپ مناسب کد نویسی شما نیاز به صفحه نمایش با کیفیت و ابعاد مناسب دارید . صفحه نمایش لپ تاپ برای برنامه نویس اهمیت بالایی دارد ، چرا که ممکن است ساعت ها در حال کد زدن باشید.

معمولا لپ تاپ های با صفحه نمایش 15.6 اینچ ونسبت تصویر (16:9) مورد استقبال برنامه نویسان قرار میگیرد .در این صورت نیازی به پیمایش یک صفحه نمایش بسیار عریض و بزرگ نیست.

از دیگر قطعات پر اهمیت برای لپ تاپ برنامه نویسی صفحه کلید است . طبیعتا به دلیل حجم بالای تایپ کردن کیبورد لپ تاپ باید کلید های نرم و تفکیک شده داشته باشد تا به بهترین نحو بتوانید تایپ سریع با کیبورد انجام دهید.

در این مقاله تمام جوانب و مواردی که در بالا به آن اشاره شد را درنظر گرفتیم تا با توجه به استفاده کاربر بهترین ها را صادقانه به شما معرفی کنیم.تا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را خریداری کنید.

Macbook pro 16” (2021)

لپ تاپ مک بوک برای برنامه نویسی

مشخصات سخت افزاری

پردازنده : Apple M1 Pro 10-core – M1 Max 10-core

گرافیک: Integrated 16-core – 32-core GPU

حافظه رم: Up to 64GB

صفحه نمایش: 16.2-inch Liquid Retina XDR display

حافظه ذخیره سازی: Up to 8TB

لپ تاپ مک بوک پرو 16 اینچ اپل یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کد نویسی است.این لپ تاپ مجهز به تراشه قدرتمند M1 Pro  و یا M1 MAX  است.این پردازنده به راحتی از پس کامپایل کردن و اجرای کد ها بر می آید و سرعت عمل شما را بهبود می بخشد.و حتی این امکان را به شما می دهد تا بررسی کنید عملکرد بازی یا برنامه شما روی دستگاه های مختلف چگونه است.در نتیجه اگر توسعه دهند هستید و در برنامه های mac یا ios  کار می کنید لپ تاپ macbook pro 16 یکی از بهترین انتخاب ها است.

صفحه نمایش این لپ تاپ 16 اینچ است و کیفیت فوق العاده ای دارد.از این رو در طولانی مدت کارکردن با لپ تاپ برای چشم شما آزار دهنده و خسته کننده نخواهد بود.از طرف دیگر صفحه نمایش این لپ تاپ به قدرتمند به نرخ تازه سازی تطبیقی مجهز است به این معنا که پیمایش بین کد ها بسیار روان است و براش چشم آزار دهنده نیست.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد صفحه کلید لپ تاپ به گونه ای طراحی شده که مناسب تایپ سریع و طولانی مدت است.و از طرف دیگر طول عمر باتری لپ تاپ مک بوک پرو 16 2021 به شما این امکان را می هد تا در طول روز بدون نیاز به وصل کردن آدپتور به کد نویسی ادامه دهید.

در کل این لپ تاپ مک بوک برای برنامه نویسی یکی از بهترین ها است.اما اگر محدودیت هزینه دارید می توانید لپ تاپ اپل استوک تمیز خریداری کنید.برای خرید لپ تاپ استوکmacbook  با پشتیبانی تماس بگیرید.

Razer Blade 17 (2022)

لپ تاپ razer برای برنامه کد نویسی

مشخصات سخت افزاری

پردازنده : 12th-generation Intel Core i7

گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti

حافظه رم: 32GB DDR5

صفحه نمایش: 17.3-inch QHD, 240Hz, G-Sync

حافظه ذخیره سازی: 1TB M.2 PCIe NVMe SSD

لپ تاپ Razer Blade 17 در واقع یک لپ تاپ برای برنامه نویسانی است که روی بازی های کامپیوتری کار می کنند.لپ تاپ razer blade 17  با گرافیک قدرتمند انویدیا یعنی Geforce RTX 3080TI  عرضه می شود که قدرتمند ترین گرافیک لپ تاپی در حال حاظر است.

لپ تاپ razer blade 17  به شما این امکان را دارد تا از فناوری های پیشرفته مثل : ردیابی پرتو استفاده کنید و بازی خود را برای تست و بررسی نحوه اجرا مورد بررسی قرار دهید.

این لپ تاپ برای برنامه نویسی در سطح معمولی خیلی زیاد است . در واقع اگر جزو کاربرانی هستید که روی پروژه های سنگین برنامه نویسی کار می کنید ارزش خرید بالایی دارد.و البته قیمت این لپ تاپ بسیار بالا است .(اما این نکته را در نظر داشته باشید در مقابل پولی که پرداخت میکنید امکانات دریافت خواهید کرد).

لپ تاپ های razer در ایران به دلیل قیمت بالا خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگرفته اند.و ممکن است خرید و خدمات پس از فروش این لپ تاپ ها برای کاربران ایرانی آزار دهنده باشد.

Macbook pro 14” (2021)

لپ تاپ مکبوک 14 اینچ برنامه نویسی

مشخصات سخت افزاری

پردازنده : Apple M1 Pro 8-core – M1 Max 10-core

گرافیک: Integrated 14-core – 32-core GPU

حافظه رم:  Up to 64GB

صفحه نمایش: 14-inch Liquid Retina XDR display

حافظه ذخیره سازی: Up to 8TB

برنامه نویسان در مورد صفحه نمایش عقاید مختلفی دارند ، برخی از آنها بر این باورند که لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 16 اینچ برای آنها انتخاب بهتری است و برخی دیگر لپ تاپ های کمتر از 16 اینچ را ترجیح می دهند.

در نتیجه اگر کدنویسی انجام می دهید و لپ تاپ سبک و قابل حمل مد نظر دارید یکی از بهترین گزینه ها لپ تاپ MacBook Pro 14 یک انتخاب عاقلانه و قابل اعتماد است.

نکته ای که در رابطه با این لپ تاپ سبک و قابل حمل باید بدانید این است که ابعاد کوچک این لپ تاپ تغییری در عملکرد آن در مقایسه با نسخه 16 اینچ نخواهد داشت.

حتی تعداد پورت های این لپ تاپ 14 اینچی با سرفیس 16 اینچ یکسان است.

لپ تاپ های سرفیس برای برنامه نویسی یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

Apple MacBook Air M2 2022

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

پردازنده : Apple M2

گرافیک: Integrated 8-core /10-core GPU

حافظه رم:  Up to 64GB

صفحه نمایش: 13.6-inch (diagonal) 2,560 x 1,664 LED-backlit display with IPS technology

حافظه ذخیره سازی: Up to 8TB

این لپ تاپ طراحی بسیار باریک و سبک دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای برنامه نویسان است.در مقایسه با نسل های قبل تغییرات و پیشرفت های بسیاری داشته است.که میتوان به وبکم با کیفیت ، حاشیه صفحه نمایش کمتر با روشنایی بیشتر  اشاره کرد.

علاوه بر این پردازنده قدرتمند m2 که عملکرد فوق العاده دارد و کد نویسی را برای کاربر بسیار لذت بخش خواهد کرد.و دستورات را در کمترین زمان اجرا میکند.

در کنار تمامی نقاط قوت یکی از مشکلات عمده کاربران لپ تاپ که باتری است در مک بوک ایر 2022 برطرف شده و بیش از 15 ساعت به صورت مداوم می توانید از لپ تاپ استفاده کنید بدون نیاز به اتصال برق ، این یکی از نقاط قوت این لپ تاپ به شمار می رود.

اما این را در نظر داشته باشید که قیمت این لپ تاپ ارزان نیست و در صورتی که محدودیت هزینه داشته باشید ، می توانید نسخه 2021 را تهیه کنید.

Microsoft Surface Laptop 4

لپ تاپ سرفیس برنامه نویسی

پردازنده : 11th-generation Intel Core i5 – i7 /AMD Ryzen 5 – 7

گرافیک: Intel Iris Xe / AMD Radeon

حافظه رم: 8GB – 32GB

صفحه نمایش: 13.5-inch PixelSense (2,256 x 1,504) touch

حافظه ذخیره سازی: 256GB – 1TB SSD

اگر قصد خرید لپ تاپ برای کد نویسی روی برنامه های ویندوز دارید ، این لپ تاپ می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای شما باشید.و با این لپ تاپ میتوانید اطمینان داشته باشید که تمام برنامه های ویندوز روی سیستم عامل اجرا خواهند شد و آپدیت های جدید را به راحتی دریافت می کند.

سرفیس لپ تاپ 4 برای برنامه نویسی یکی دیگر از انتخاب های مطمئن است.علاو بر این که پردازنده سرفیس لپ تاپ 4 به راحتی از پس کامپایل کردن کد ها بر می آید . این لپ تاپ باتری با طول عمر طولانی دارد به همین دلیل مناسب برای استفاده طولانی مدت بدون اتصال به شارژ است.

HP Spectre x360 (2021)

ارزان ترین لپ تاپ برنامه نویسی

پردازنده : 11th-generation Intel Core i5 – i7

گرافیک: Intel Iris Xe Graphics

حافظه رم: 256GB – 2TB SSD

صفحه نمایش: 13.5-inch PixelSense (2,256 x 1,504) touch

حافظه ذخیره سازی: 256GB – 1TB SSD

لپ تاپ های 2 در1 برند اچ پی هم برای استفاده برنامه نویسی انتخاب مناسبی هستند. و همچنین در مقایسه با دستگاه های مایکروسافت و مک بوک ها قیمت مناسب تری دارند.

علاوه بر این بهترین مشخصات سخت افزاری را در خود جای داده اند.لپ تاپ HP Spectre x360 ( در کنار ابعاد کوچکی و وزن سبکی که دارد به شدت قابل حمل است و بهترین مشخصات سخت افزاری را دارد ، از این رو به راحتی از پس کامپایل کردن دستورات بر می آید. اما نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که طول عمر باتری این لپ تاپ 2 در 1 برنامه نویسی مانند سرفیس ها و مک بوک ها نیست.

HP Envy x360 13

لپ تاپ اچ پی برای برنامه نویسی

پردازنده : MD Ryzen 5 5600U/Ryzen 7 5800U/Intel Core i5-1135G7/i7-1165G7

گرافیک: AMD Radeon integrated/Intel Iris Xe integrated

حافظه رم: 8GB/16GB

صفحه نمایش: 13.3-inch 1920 x 1080 IPS touch

حافظه ذخیره سازی: 256GB/512GB

لپ تاپ hp Envy X360  جزو ارزان ترین لپ تاپ برنامه نویسی است. در این رنج قیمت شما میتوانید پردازنده های اینتل و amd را انتخاب کنید . اما پیشنهاد ما برای برنامه نویسی بیشتر پردازنده AMD  است.

از قابلیت های لپ تاپ hp envy x360  می توان به لولا های با قابلیت چرخش 360 درجه و قلم اشاره کرد ، که حتی می توانید به عنوان تبلت هم از آن استفاده کنید.

علاوه بر این بدنه سبک و صفحه نمایش 13 اینچ باعث می شود لپ تاپ را به راحتی با خود حمل کرده و به این طرف و آن طرف ببرید. و نکته جالب اینکه این لپ تاپ باتری خیلی خوبی دارد و بین 9 تا 11 ساعت می توانید از لپ تاپ بدون نیاز به اتصال شارژر استفاده کنید.

اما این را بدانید که لپ تاپ hp envy X360  دستگاه قابل ارتقائی نیست و در طولانی مدت ممکن است کمی برای کاربر آزار دهنده باشد.

چه لپ تاپی برای برنامه نویسی مناسب است؟

شما با لپ تاپ های مختلف می توانید برنامه نویسی انجام دهید.اما بسیاری از برنامه نویسان لپ تاپ را برای کاری فرا تر از برنامه نویسی تهیه میکنند.برای کد نویسی و کامپایل کردن دستورات شما به پردازنده قدرتمند و حافظه رم با ظرفیت مناسب نیاز دارید.تا بتوانید سریع تر خروجی کار را مشاهده کنید و در زمان صرفه جویی کنید.

اندازه صفحه نمایش مناسب برای کد نویسی کاملا بستگی به کاربر دارد برخی کاربران برنامه نویس ترجیح می دهند قابلیت حمل را قربانی اندازه صفحه نمایش نکنند و تمام کد ها در یک قاب کوچک و دم دست قرار گیرد و برخی از چند مانیتور مجزا استفاده می کنند. اما بهترین ابعاد برای لپ تاپ برنامه نویسی 13 تا 15 اینچ است.

اما این سوال برای شما ایجاد می شود که چه پردازنده ای برای برنامه نویسی مناسب است؟پردازنده اینتل i5  میتواند عملکرد مناسبی ارائه دهد . هرچند پردازنده های i5 اینتل قدرتمندترین نیستند اما برای پردازش های معمول عملکرد مناسبی ارائه می دهند.

گرافیک لپ تاپ کاملا به استفاده و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. در صورتی که با توسعه بازی در محیطی مانند Unreal Engine یا Unity کار می کنید، باید الزامات گرافیکی آن برنامه را در نظر داشته باشید.

به علاوه، هرچه لپ‌تاپ شما سریع‌تر بتواند کد را کامپایل کند، زمان کمتری را برای انتظار صرف می‌کنید و این می‌تواند به معنای بهره‌ وری شما باشد. و قادر به انجام پروژه‌های بیشتری باشید.

چه مقدار حافظه رم برای لپ تاپ برنامه نویسی نیاز است؟

اگر قصد خرید لپ تاپ برای کدنویسی دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که دارای حافظه رم به اندازه کافی است.هرچقدر میزان رم لپ تاپ بیشتر باشد ، عملکرد چند وظیفه ای بهتری ارائه میدهد . در این صورت می توانید چندین برنامه را به راحتی به صورت همزمان اجرا کنید.

همچنین میتوانید کد های خود را به سرعت و بدون فوت وقت کامپایل کنید.

در نتیجه ما حداقل 8 گیگابایت حافظه رم را برای برنامه نویسی توصیه می کنیم ، اما در صورتی که نیاز به عملکرد بهتر دارید باید لپ تاپ با رم 16 و یا در صورت عدم محدودیت در هزینه 32 گیگابایت تهیه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد