مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

قطعات کامپیوتر

1,649,000 تومان (بدون مالیات)
2 امتیاز
وزن: 167 گرم ابعاد: 38 × 71 × 117 میلی متر قابلیت برنامه ریزی: دارد نوع حسگر: اپتیکال دقت تفکیک: 12000 Dpi طول عمر: 20 میلیون کلیک مدل سوئیچ: Omron جنس روکش کابل: Tangle-free rubber طول کابل: 180 سانتی متر کلید روشن و...
نمایش 1 تا 16 از 544 مورد

خرید قطعات کامپیوتر با برندهای معتبر و قیمت خوب یک سرمایه‌گذاری مناسب برای اوقات فراغت و شغل شماست، بنابراین بهتر است که ابتدا دربارۀ آن به صورت کامل تحقیق کنید و قبل از خرید حتما با پشتیبانی تیم فنی تکنوکده مشاوره کنید

انتخاب بهترین قطعات برای یک کیس گیمینگ مانند سی پی یو یا پردازنده، ، رم، هارد، گرافیک و...  چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مطلب برای شما یک راهنمای خرید قطعات کامپیوتری گیمینگ ، اداری یا خانگی را ارائه دهیم.

 قطعات اصلی کامپیوتر

برای داشتن یک سیستم گیمینگ با عملکرد مناسب به قطعاتی با سطح بالاتر از کیس‌های خانگی و اداری نیاز دارید. در اولین مرحله برای انتخاب قطعات کامپیوتر برای اسمبل کیس گیمینگ خود، باید سازگاری سخت افزاری و نرم افزاری قطعاتی که انتخاب می کنید را حتما مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که  کیس گیمینگ مورد نظر خودرا انتخاب کردید و اندازه ها و فضاهای داخل کیس را در نظر گرفتید، می‌توانید به جستجوی سخت‌افزار و قطعات اصلی کامپیوتری که برای ساخت یا اسمبل کردن سیستم گیمینگ خود نیاز دارید، بروید.

در ادامه، هر یک از قطعات اصلی کامپیوتر را به صورت جداگانه مرور می‌کنیم و توضیحات بیشتری در مورد آنها به شما ارائه می کنیم

قطعات کامپیوتر مناسب سیستم گیمینگ کدامند؟

وقتی یک کامپیوتر برای گیمینگ خرید می کنید، حتما به دنبال یک سیستم قدرتمند هستید که با قیمت مناسب بیشترین قدرت وعملکرد را داشته باشد. برای اطمینان حاصل کردن از قدرت کامپیوتر خود باید خرید قطعات کامپیوتر گیمینگ را از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن انجام دهید.

همانطور که در بالا گفته شد قطعاتی مانند سی پی یو (CPU)، مادربرد (Motherboard)،رم(RAM)،پاور، هارد و مانیتور و... از جمله مهمترین قطعات یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند هستند. شما باید تعادلی در انتخاب قطعات از نظر قدرت و عملکرد را در نظر بگیرید یا با مشاوره با تیم فنی تکنوکده بهترین انتخاب را داشته باشید. یک سیستم  گیمینگ باید یکی از بهترین کارت‌های گرافیک و سی پی یوهای نسل های جدید Intel بازار را برای اجرای هرچه بهتر و با کیفیت بهتر بازی ها را در محدوده قیمتی خود داشته باشد.

راهنمایی و پیشنهاد خرید بهترین قطعات کامپیوتری سیستم گیمینگ

CPU

اولین قطعه‌ای است که در یک کامپیوتر گیمینگ اهمیت دارد، زیرا که پردازش کلیه ی دستورات اصلی یک سیستم گیمینگ بر عهده این قطعه است . در انتخاب سی پی یو یا پردازنده به تعداد هسته‌های واقعی و سرعت پایه پردازنده و معماری سوکت یا نسل پردازنده دقت ویژه‌ای کنید؛ درانتخاب پردازنده‌های کیس‌های گیمینگ رده متوسط معمولا از پردازنده های Intel  Core i5  و یا Core i7  استفاده می کنند،مگر اینکه شما توان پرداخت مبلغ بیشتری را داشته باشید.که معمولا برای گیمینگ نیازی نیست هزینه ای بیشتر از حد معمول برای پردازنده داشته باشید مگر برای بازی خاصی که مد نظر دارید

کارت گرافیک (GPU)

برای گیمرها و استریمر های حرفه ای ایرانی و خارجی که در آپارات و توییچ (Twitch) استریم می کنند، ‌کارت گرافیک بیشترین اهمیت را دارد. این قطعه‌ ای است که کیفیت بصری یا تصویری یا اصطلاحا FPS یک بازی‌ در رزولوشن های مختلف را به شما نشان می‌دهد. در کارت‌ های گرافیک هرچه حجم بالاتر و چیپ گرافیکی قوی تر باشد به معنای عملکرد بهتر است.

مادربرد(MotherBoard)

قطعه ای که مبنای انتخاب سایر قطعات یک کامپیوتر گیمینگ یا سیستم های اداری و خانگی است  مادربرد آن کیس گیمینگ است که باید با دقت لازم و توجه به مشخصات دقیق آن انتخاب کنید.برای مثال اگرقصد خرید پردازنده نسل 11 اینتل دارید باید حتما مادربردی خرید کنید که از سوکت پردازنده LGA 1200  پشتیبانی کند و حتما بررسی کنید که مادربرد سیستم گیمنیگ شما نسل 11 اینتل پشتیبانی میکند یا خیر.یا در مورد رم باید دقت کنید تا چه حجمی و تا چه سرعتی با چه محدودیت هایی پشتیبانی میکند که بتوانید رم مناسب کیس گیمینگ را خرید کنید.

رم (RAM)

یکی از مهترین قطعات یک سیستم گیمینگ که باید در خرید آن دقت کنید رم کامپیوتر مناسب گیمینگ است. امروز برای اسمبل یا ساخت یک کامپیوتر گیمینگ متوسط پیشنهاد ما خرید رم (RAM) با باس یا سرعت حداقل 3200MHz  و حجم حافظه 16 گیگابایت است یا بالاتر

هارد SSD

 یکی دیگر از مهمترین قطعات یک سیستم گیمینگ است. یک هارد SSD حداقل با حجم 256 گیگابایت یا بالاتر(بستگی به تعداد و نوع بازی که میخواهید نصب کنید) برای اکثر بازی‌ها روز کفایت می کند و تفاوت چشم‌گیری در سرعت نصب بازی های کامپیوتری و بارگیری یا لود کردن بازی‌ها ایجاد می‌کند.

 

هارد HDD

معمولا به علت قیمت مناسب هاردهای HDD  نسبت به SSD در حجم های بالا برای ذخیره اطلاعات و پشتیبان گیری از اطلاعات از این نوع هارد استفاده می شود یکی دیگر از دلایل استفاده از هارد HDD با ظرفیت های بیش از 1 ترا بایت برای ذخیر اطلاعات و دیتای بازی های کامپیوتری عمر مفید طولانی تر آنها نسبت به حافظه های SSD  است. اما سرعت بسیار کمتر آنها نسبت به SSD های M.2 NVMe  باعث شده که دیگر برای نصب سیستم عامل، برنامه ها و بازی های کامپیوتری چه برای سیستم های خانگی و اداری و چه سیستم های گیمینگ دیگر از حافظه هایHDD استفاده نشود.

پاور یا PSU

هرگز یک پاور یا PSU با توان پایین یا برند متفرقه نخرید، زیرا یک پاور ارزان قیمت با برند متفرقه اگر از نظر توان به نظر برای سیستم گیمینگ شما کافی باشد ولی ممکن است ضررو زیان سنگینی به شما وارد کند. همیشه در انتخاب پاور دقت بیشتری داشته باشید و پس از محاسبه مقدار توان مورد نیاز قطعات کامپیوتر گیمینگ خود پاوری با توانی بالاتر خرید کنید و پس از انتخاب آن، به استانداردها، گارانتی معتبر و نوع گواهینامه80 Plus   آن پاور دقت کنید.

 گواهی ۸۰ پلاس، پاورها را بر اساس بازدهی انرژی آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند. به عنوان مثال، ۸۰ پلاس استاندارد ، ۸۰ درصد بازدهی وات نامی را دارد​​دارد، در حالی که ۸۰ پلاس پلاتینیوم در همان وات نامی، ۹۲ درصد بازدهی و کارایی دارد.

خرید مانیتور

پیشنهاد ما برای سیستم های گیمینگ استفاده از یک مانیتور با وضوح 1920x1080 با نرخ به روز رسانی ترجیحا 60 یا 75 هرتز و زمان پاسخگویی زیر 5 میلی ثانیه است، اما اگر قصد دیدن وضوح بالاتری در بازی های کامپیوتری با یک سیستم گیمینگ قوی را دارید باید مانیتوری با رزولوشن 2K و یا 4K  خرید کنید.

 

جمع‌بندی

هنگام خرید قطعات کامپیوتر برای یک سیستم گیمینگ، ابتدا باید بدانید که از چه انتظاری ازسیستم خود دارید، اگرگیم خاصی مد نظر شماست باید مد نظر داشته باشید تا براساس آن روی قطعات خاصی بیشترین تمرکز و سرمایه گذاری را انجام دهید.

برای مشاوره و خرید بهتر در واتس اپ فروشگاه یا به صورت تماس با فروشگاه یا دایرکت صفحه اینستاگرام ما با پشتیبانی فنی تیم تکنوکده در ارتباط باشید.

ادامه مطلبShow less

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد